Coraz więcej ludzi decyduje się dziś na zostawienie pracy na etacie i otwarcie własnej – nierzadko jedno lub maksymalnie kilkuosobowej firmy. Małe, często rodzinne przedsiębiorstwa również odnoszą sukcesy i niejednokrotnie mogą konkurować z dużymi korporacjami. Warunkiem ich zaistnienia jest dobra i wysoko wypozycjonowana strona internetowa. Należy nieustannie dbać o jej promocję, aby przyciągnąć nowych klientów, bo bez nich nie przetrwa nawet najlepszy biznes. Zobacz zatem, jak powinno wyglądać pozycjonowanie dla małych firm!
Pozycjonowanie małych firm – jak to zrobić w internecie?
Pozycjonowanie małych firm – content jest podstawą, aby dobrze to rozegrać!
Dodając na swoją stronę wartościowe i oryginalne treści, sprawisz, że roboty Google wyniosą ją na wyższy poziom w wyszukiwarce, a czytelnicy chętniej je udostępnią. Dzięki temu zyskasz na swojej stronie naturalne linki.
Najtańszym i najłatwiejszym sposobem na przemycenie na stronę słów kluczowych, jest prowadzenie firmowego bloga. Możesz pisać na nim o swoich produktach i ich przeznaczeniu, a używając linkowania wewnętrznego, w łatwy sposób przekierujesz uwagę czytelników do zakładki, w której będą mogli dokonać zakupu. Nie wiesz, o czym i w jaki sposób pisać? Odwiedź blogi swoich konkurentów i zainspiruj się. To nic złego – pamiętaj tylko, że kopiowanie tekstów nie przynosi dobrych rezultatów. Zadbaj o to, aby Twoje treści były unikatowe i merytorycznie bogate.
Dopilnuj również, aby opisy produktów na Twojej stronie www były konkretne, ale i oryginalne. Nie kopiuj konkurencji. Bądź kreatywny.
Dostosuj swoją witrynę do urządzeń mobilnych
Dziś ludzie wykorzystują komputery częściej jedynie do pracy niż do przeglądania sieci w wolnych chwilach. Do buszowania po Internecie, czytania artykułów, a w końcu i zakupów on-line używają po prostu telefonu.
Pamiętaj, że potencjalny klient korzystający z Twojej witryny przez urządzenie mobilne, już w pierwszych minutach użytkowania, podejmie decyzję, czy chce poznać Twoją firmę dokładniej i czy jest w ogóle zainteresowany Twoją ofertą.
Na co przede wszystkim zwróci uwagę?
- jak szybko wczytuje się strona?
- czy może znaleźć sprawnie interesujący go produkt lub usługę?
- Czy strona jest intuicyjna i łatwa w obsłudze?
- Ewentualnie czy można szybko dokonać zakupu bez zbędnych kroków?
Dlatego poprawne otwieranie się Twojej witryny na urządzeniu mobilnym klientów jest bardzo istotne. Jeśli pominiesz ten krok – Twoja strona www może w ogóle nie wyświetlać się w wyszukiwarkach smartfonów, a to miałoby znaczący wpływ na spadek sprzedaży.
Pokaż swoim klientom, że działasz lokalnie
Jeśli posiadasz małą firmę i chcesz ją wypozycjonować, powinieneś skupić się na zawężeniu samego pola pozycjonowania. Staraj się doprecyzować słowa kluczowe, które mają wypromować Twoją firmę. Dodaj lokalizacje w słowach kluczowych, jeśli zależy Ci na dotarciu do społeczności w Twojej okolicy. Ludzie często szukają firm w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.
Kiedy prowadzisz niszowy biznes, zwróć na to uwagę klientów. Poinformuj ich, że właśnie u Ciebie mogą kupić trudno dostępne rzeczy. W tym celu dobierz odpowiednie frazy kluczowe, które później wpleciesz do tekstu. Pozycjonowanie lokalne jest też tańsze niż globalne, co jest jego niezaprzeczalną zaletą.
Pozycjonowanie małych firm – podsumowanie
Jeśli posiadasz małą firmę – powinieneś szczególnie zadbać o jej pozycjonowanie. Dzięki temu, przy niewielkim nakładzie finansowym możesz zyskać wielu nowych odbiorców. Kiedy podejmiesz się już konkretnych działań pod SEO i zauważysz pierwsze efekty – nie spoczywaj na laurach. Pamiętaj, że roboty Google wolą promować witryny, które są cały czas rozbudowywane. Wtedy uznają je za świeże i aktualne. Jeśli przestaniesz pozycjonować swoją stronę – konkurencja wypromuje w tym czasie siebie i przejmie Twoich potencjalnych klientów.