Teksty SEO są o tyle specyficzne, że złe ich stworzenie może mieć skutki odwrotne do zamierzonych. Dlatego tym bardziej ważna jest wiedza na ich temat. Z tego względu w tym artykule omówimy najczęstsze błędy w tekstach SEO.
Najczęstsze błędy w tekstach SEO. Nadmiar słów kluczowych
Aktualne trendy spowodowały, że coraz rzadziej są tworzone precle i teksty zapleczowe. Więcej pojawia się natomiast artykułów naukowych, czyli takich, które charakteryzują się bardzo wysoką merytoryką.
Cały czas trzeba jednak pamiętać o frazach kluczowych, które pojawiają się w zdecydowanej większości tekstów. Ich stosunek do całości powinien wynosić około od 0,5% do 3%. Nie jest dużym błędem np. niewielkie przekroczenie tej liczby, aczkolwiek najlepiej mieścić się w tych granicach.
Brak formatowania
Chodzi tu przede wszystkim o stosowanie akapitów, pogrubień fraz kluczowych, i nagłówków. Dzięki tym elementom tekst jest bardziej przejrzysty i czytelny dla odbiorców. Ma to również pozytywny wpływ na pozycjonowanie.
Można jeszcze zastosować linkowanie wewnętrzne. Wystarczy wtedy, że użytkownik kliknie w jedno miejsce i od razu zostanie przekierowany na inną, interesującą go podstronę.
Krótkie treści
Najważniejsze jest skupienie się na istotnych zagadnieniach, ale trzeba też pamiętać, żeby długość tekstu nie była zbyt krótka. Zwłaszcza że walczymy nie tylko o względy algorytmów, ale także z konkurencją.
Jaka więc powinna być objętość tekstu? Jeżeli piszemy o jakichś mało popularnych tematach, to 3000-5000 znaków ze spacjami powinno wystarczyć. W zagadnieniach, na które jest większe zapotrzebowanie należy stworzyć od 10000 do 15000 zzs. Wartości te są ruchome i w zależności od sytuacji mogą się lekko zmieniać.
Brak meta tekstów
Obowiązkowo trzeba pamiętać o meta title i meta description. Nie zastosowanie tych elementów spowoduje, że Google zrobi to za nas automatycznie. To niestety obniży pozycjonowanie, co będzie miało wpływ na zdecydowanie mniejszy ruch na stronie.
Najczęstsze błędy w tekstach SEO – podsumowanie
- Do tekstów SEO należy się bardzo przyłożyć, gdyż błędów możliwych do popełnienia jest sporo.
- Najczęstsze z nich to: nadmiar słów kluczowych, brak formatowania, zbyt krótkie treści i brak meta tekstów.
- Skuteczne teksty SEO mają ogromny wpływ na pozyskiwanie nowych użytkowników i generowanie dużego ruchu na stronie.