Rozwój technologii otworzył przed nami nowe możliwości realizacji usług w sposób zdalny. Umożliwia to prowadzenia własna działalność gospodarczej na całkiem nowych zasadach. Pomysłów na biznes w trybie zdalnym nie brakuje, a dzisiejsze realia wskazują, że ten trend będzie się pogłębiał. Zobacz, jakie są najlepsze pomysły na biznes w 2021 roku!
Najpopularniejsze pomysły na biznes
Podstawową zaletą prowadzenia biznesu w trybie zdalnym jest brak konieczności wynajmowania biura. Dzięki temu jedynym kosztem pozostaje opłata za ZUS.
Jest to na tyle zachęcające, że dużo osób decyduje się ten model.
Copywriter
Słowo pisane w marketingu przeżywa wciąż swój rozkwit, dlatego ta ścieżka kariery może być zachęcająca dla osób lubiących pracować słowem i mających wyczucie trendów. Do rozpoczęcia tej działalności potrzeba tylko komputera i atrakcyjnego portfolio. Profesjonalny copywriter nie będzie narzekał na brak zleceń, ma szansę na nawiązanie współpracy z prestiżowymi firmami i agencjami. Zarobki w tej branży potrafią też osiągać wysokie pułapy. Pisząc w zaciszu domowym copywriter jest w stanie pracować przy wielkich kampaniach renomowanych marek i otrzymać adekwatne wynagrodzenie
Jest to wprost zależne od umiejętności samego copywritera i jego chęci rozwoju.
Copywriting ma swoje odmiany:
- Ghostwriting – tworzenie tekstów anonimowo dla kogoś, kto się pod nimi podpisuje. Następuje tutaj przeniesienie praw autorskich na zamawiającego.
- E-commerce writing – bardzo popularna odmiana ze względu na powstawanie sklepów internetowych. Ten rodzaj copywritingu odnosi się do opisu produktów i kategorii, używając przy tym języka korzyści.
- Social media copywriting – skupia się na prowadzeniu fanpage’a i systematycznego tworzenie wpisów na Facebooka i Instagrama, by przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększać zasięg.
- Content writing – najbardziej prestiżowa i płatna odmiana, polegająca na pisaniu tekstów eksperckich i wizerunkowych. W tej odmianie copywriter powinien się wykazać nie tylko wiedzą merytoryczną, ale również z dziedziny e-marketingu.
Usługi SEO – pomysły na biznes
Pomysłem na biznes może stać się praca przy zwiększaniu widoczności stron, czyli pozycjonowaniu. Jest to zajęcie wymagające szerokiej wiedzy z zakresu zasad SEO.
Wciąż jest duży popyt na pozycjonowanie, bo firmy rozumieją konieczność istnienia wysoko w rankingach wyszukiwarek, aby biznes był widoczny w sieci.
Wysokie kompetencje specjalisty od SEO przekładają się na rezultaty, a tym samym na zarobki, które są adekwatne do efektu.
Transkrybent
Dla osób mających wyczucie językowe, cierpliwość i wrażliwy słuch, dobrym pomysłem na prowadzenie zdalnego biznesu może być transkrypcja.
Praca ta nie jest łatwa, bo polega na odsłuchiwaniu i przepisywaniu nagrań w celu ich publikacji. Jeśli materiał ma kiepską jakość, wiąże się to z koniecznością powrotu do nagrania, więc nie można tu wyliczyć godzinówki.
Nie jest to najbardziej dochodowy biznes, bo zazwyczaj stawki, odnoszące się do 1000 zzs, są o wiele niższe niż w copywritingu. Oczywiście, kwoty wzrastają wraz ze stażem i umiejętnościami, bo to pozwala na ciągłość zleceń przy intratnych projektach.
Opłacalność tego pomysłu na biznes wyznacza profesjonalizm, bo najlepsi będą współpracować z mediami o najlepszej opinii.
Dużą zaletą jest praca z ciekawymi i unikatowymi materiałami z pierwszej ręki.
Nie można też tu narzekać na jednostajność. Materiały różnią się od siebie i dla osób lubiących zdobywanie informacji, praca będzie przynosić satysfakcję.
Grafik
Ostatnia z propozycji na biznes zdalny nie wiąże się z umiejętnościami językowymi, tylko bardziej artystycznymi i technicznymi.
Dla grafika czeka wiele zleceń w postaci projektowania logotypów, banerów czy wizytówek.
Bez grafika nie obejdzie się żaden team w kampanii marketingowej. Więc dla osób z predyspozycjami prowadzenie usług graficznych pod postacią własnej działalności jest dobrym pomysłem. Praca grafika jest wyceniana wysoko, więc może przynieść satysfakcjonujący dochód.
Pomysły na biznes – podsumowanie
Decyzja o rozpoczęciu własnego biznesu, mimo dobrego pomysłu powinna być poprzedzona analizą, czy posiadamy wystarczające zasoby i umiejętności, by podołać jego rozwojowi.
Założenie działalności nigdy nie było prostsze. Zestawiając szanse i zagrożenia, trzeba pamiętać, że mnóstwo pomysłów spala na panewce i biznesy upadają, ze względu na brak przemyślanych działań i strategii.