Pisanie tekstów pod SEO – jaka jest cena skutecznego copywritingu
Pisanie tekstów pod SEO

Pisanie tekstów pod SEO – jaka jest cena skutecznego copywritingu

by Autor
21 lipca 2021
Comments 0

W dzisiejszych czasach pisanie dobrych tekstów nie wystarczy, ponieważ należy dodatkowo je zoptymalizować i zredagować pod kątem SEO. Zabieg ten jest konieczny, jeśli chcemy, aby nasza witryna pojawiała się wysoko w wynikach internetowego wyszukiwania.

Zadanie to nie jest łatwe, wymaga nakładu czasu oraz doświadczenia.

Jednak poniższym artykułem rozwiejemy wątpliwości oraz ułatwimy kilkoma wskazówkami pisanie tekstów pod SEO

Czym są teksty SEO

SEO to skrót od angielskiego terminu “Search Engine Optimization“. Termin ten oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, co w rezultacie przekłada się na poprawę widoczności strony na listach wyszukiwań Google.

Tak więc teksty pisane pod SEO, mają na celu pozycjonowanie stron internetowych na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarkach np. Google.

Duży potencjał biznesowy wynika z tego, że teksty SEO należą do inbound marketingu, który przynosi wartościowych odbiorców – wszak nie są to osoby pozyskane z reklamy, lecz ludzie realnie zainteresowani usługą.

Pisanie tekstów pod SEO

Tworzenie artykułów pod pozycjonowanie możemy podzielić na podstawowe etapy, które wymieniliśmy poniżej.

Dobór słów kluczowych

Na początku musimy ustalić jakich fraz kluczowych potrzebujemy, aby wypozycjonować naszą stronę. W tym celu należy przeanalizować działania konkurencji, jak również ilość i jakość istniejących już treści na naszej stronie.

Natomiast, aby precyzyjnie dobrać frazy kluczowe, możemy posłużyć się:

  • Wyszukiwaniem manualnym – Wpisujemy w wyszukiwarkę interesującą nas frazę i określamy, jakie strony wyświetlają się na topowych pozycjach. Jeśli są to duże portale, które trudno przewyższyć, rozszerzamy frazę kluczową, aby była bardziej szczegółowa, a tym samym mniej konkurencyjna (jest to tzw. fraza long-tail).
  • Programy analityczne – pokazują nam liczbę wyszukiwań na daną frazę kluczową w miesiącu, propozycje wyrażeń pokrewnych oraz wyświetla jej stopień konkurencyjności.

Budowa struktury tekstu pod SEO

Pamiętajmy, że prawidłowe ułożenie nagłówków zwiększa pozycjonowanie, ale również ułatwia odbiorcy czytanie tekstu i wyszukiwanie informacji.

Kiedy mamy już wybrane słowa kluczowe, musimy zaplanować ich rozmieszczenie w tekście.

Posłużą nam do tego nagłówki, a poszczególne wyrażenia powinny znaleźć się w głównych tj. w H1, H2 oraz opcjonalnie H3.

Teksty pod SEO wymagają od nas również, aby frazy kluczowe pojawiły się również we wstępie, a także kilka razy w tekście (raz na 50-200 słów).

Pisanie merytorycznych tekstów pod SEO

Gdy mamy już słowa kluczowe oraz opracowaliśmy strukturę naszego artykułu, najwyższa pora na pisanie tekstu. Poniżej kilka skutecznych porad:

  • Research – jeśli chcesz przekazać wartościowe informacje, najpierw sam musisz zapoznać się z danym zagadnieniem. Dlatego dobrze przygotuj się merytorycznie na dany temat.
  • Prosty i zrozumiały język – zadbaj o przejrzysty przekaz informacji, najlepiej poparty przykładami oraz opisami.
  • Akapity i wypunktowania – dzięki nim unikniesz długich bloków tekstu, które zniechęcają odbiorcę do czytania.

Pamiętaj również, aby wyróżnić istotne fragmenty oraz wnioski dodatkowym pogrubieniem.

Pisanie tekstów pod SEO – optymalizacja

Gotowy tekst musimy dostosować, czyli zoptymalizować do miejsca naszej publikacji. Etap ten sprowadza się do kilku zabiegów:

  • Linkowanie wewnętrzne – dodajemy odnośniki do innych treści na stronie, co wydłuża czas przebywania na naszej witrynie, ułatwia poruszanie się po niej oraz pozwala na przekazanie wszystkich niezbędnych informacji.
  • Zdjęcia i grafiki – zwiększają atrakcyjność artykułu oraz pomagają w pozycjonowaniu w Google Grafika. Dodając frazy kluczowe w tytule alternatywnym, zwiększamy pozycjonowanie naszego tekstu.
  • Meta teksty – meta-title i meta-description są to pierwsze teskty wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie SEO – cena skutecznego copywritingu

Jak wynika z powyższego artykułu, pisanie tekstów pod SEO to złożony i pracochłonny proces polegający na tworzeniu interesującej treści. Składa się z wielu etapów, podczas których powstaje przejrzysty  i wartościowy merytorycznie artykuł.

Dlatego profesjonalny copywriting jest wart każdej ceny, ponieważ zadanie nie jest łatwe, ale korzyści wynikające z organicznego pozycjonowania są długotrwałe i efektywne.

Potrzebujesz tekstów pod SEO? Nasi copywriterzy tworzą profesjonalne treści pozycjonujące – skontaktuj się z nami i zwiększ widoczność swojej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *