Żadne przedsiębiorstwo, które posiada swoją stronę internetową, nie chce, aby niezauważona przez nikogo, zaginęła w odmętach internetu. Wręcz przeciwnie – chce, aby przynosiła realne korzyści i docierała do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jednym ze sposobów poprawienia widoczności w sieci jest współpraca z copywriterem, który przygotuje profesjonalne treści na każdy temat. Należy jednak pamiętać, że każde zlecenie jest inne i wymaga od pisarza indywidualnego podejścia. Jak wygląda pisanie tekstów na zamówienie? Na co trzeba zwracać najbardziej uwagę? O tym w dzisiejszym artykule.
Pisanie tekstów na zamówienie
Firmy potrzebują treści, które będą realizowały ich strategie i cele marketingowe. Chcą, aby teksty pozycjonowały ich strony wysoko w wyszukiwarce i zachęcały do zakupu. Oczywiście profesjonalny copywriter z łatwością przygotuje treści spełniające te kryteria. Ale zanim przystąpi do pisania tekstów na zamówienie, powinien zrobić rozpoznanie i odpowiedzieć jeszcze na dwa ważne pytania:
- Czy wykonanie danego zlecenia niesie ze sobą realną szansę na osiągnięcie zysków przez zleceniodawcę? Mała, stosunkowo młoda strona i silna konkurencja znacznie obniżają efekty copywritingu. Nawet najlepsze treści mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeśli będą konkurować tymi samymi frazami kluczowymi, co branżowi giganci.
- Czy realizacja tego zamówienia przyniesie oczekiwane rezultaty? A może warto wybrać inny rodzaj treści? Dobry copywriter wie, jaki rodzaj treści oraz jaka ilość znaków będzie w danym przypadku najlepsza. Pomoże wybrać optymalne rozwiązanie.
Aby firma była zadowolona, a copywriter sprawnie pracował, potrzebna jest gruntowa analiza i ustalenie dalszego planu działania.
Ustalenie strategii działania
Ustalenie strategii jest kluczową kwestią, ważniejszą nawet od samego zamówienia. Pomaga zorganizować i zaplanować wszystkie działania, uwzględniając cele biznesowe. Doświadczony copywriter dopasuje strategię adekwatnie do potencjału i możliwości przedsiębiorstwa. Przeprowadzi wywiad i ustali:
- Jakie korzyści mają przynieść zamówione treści? (wyższa pozycja w wyszukiwarce, rozpoznawalność, wizerunek, sprzedaż itp.)
- Jakie są zasoby firmy? (Czy firma zleca inne prace nad treścią? Czy pozyskuje linki zewnętrzne?)
Kiedy pozna już odpowiedzi na wszystkie pytania, dobierze odpowiedni rodzaj i długość tekstu, ustali frazy kluczowe, podsumuje projekt. Aż w końcu przystąpi do pisania tekstu na zamówienie. Zadba o odpowiednią wartość merytoryczną, strukturę, styl i język dopasowany do odbiorcy, a wszystko zgodnie z zasadami SEO.
Pisanie tekstów na zamówienie a wybór copywritera
Przed nawiązaniem współpracy z copywriterem, który napisze dla Ciebie teksty na zamówienie, upewnij się, że posiada on odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Nie każdy musi się znać na wszystkim. Jeśli prowadzisz biznes i nie masz odpowiedniej wiedzy na temat marketingu internetowego, nie martw się. Znajdź copywritera, który nie tylko wykona Twoje zlecenie, ale także podpowie Ci czy zaplanowane przez Ciebie działania przyniosą oczekiwane rezultaty. A jeśli jego intuicja podpowie mu, że niekoniecznie, to na pewno pomoże Ci ustalić skuteczniejszą strategię działania.
Podsumowanie
Pisanie tekstów na zamówienie musi być poprzedzone obiektywną analizą i oceną potencjału przedsiębiorstwa. Doświadczony copywriter doskonale wie, jaki rodzaj treści dopasować do celów i potrzeb firmy. Jeśli wciąż wahasz się, czy współpraca z copywriterem to dobry pomysł, to podpowiem… Najlepszy!