Czasy, kiedy jedynymi atrybutami pisarza były notes, pióro i kałamarz, już dawno minęły. Obecnie osoby tworzące profesjonalne teksty, szczególnie te cierpiące na brak weny, mogą wspomóc się wachlarzem narzędzi ułatwiających ich pracę. W dzisiejszym artykule poznacie najważniejsze narzędzia copywritera. Zapraszamy!
Narzędzia copywritera
W dzisiejszym artykule przedstawimy najważniejsze narzędzia copywriterskie, które mogą pomóc m.in. w doborze słów kluczowych, kontroli antyplagiatowej czy znalezieniu błędów językowych. Choć nie istnieje jedno idealne narzędzie, które będzie odpowiedzią na wszystkie problemy copywriterów, to każda z niżej wymienionych pozycji będzie w stanie pomóc w zależności od potrzeby.
Google Keyword Planner
Zacznijmy od podstaw. Google Keyword Planner to darmowe narzędzie dostępne dla każdej osoby zajmującej się tworzeniem treści w oparciu o analizę słów kluczowych.
To narzędzie zaproponuje Wam frazy kluczowe oraz dzięki niemu poznacie liczbę wyszukiwań w danym miesiącu. Jedynie te dwie funkcje powinny interesować copywriterów. Resztę zostawcie dla specjalistów płatnych reklam Google Ads.
KWFinder
Jeśli należycie do grona wymagających copywriterów, powinniście zapoznać się właśnie z tym narzędziem. KWFinder znajdzie dla Was propozycję fraz kluczowych wraz z wyszukiwalnością, a także pokaże ich trudność na podstawie analizy konkurencyjnych stron.
Niestety, w przeciwieństwie do Google Keyword Plannera, KWFinder nie jest darmowy. Aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji, które oferuje, należy przygotować się na comiesięczne płatności abonamentowe w wysokości 29,90 euro.
AnswerThePublic jako narzędzia dla copywritera
Zdarzyło Wam się kiedyś cierpieć na brak weny? Jeśli Wasza odpowiedź brzmi “tak”, to AnswerThePublic będzie idealnym narzędziem dla Was. Po wpisaniu frazy na stronie wyświetlą się najróżniejsze propozycje tematów, na podstawie których możecie napisać tekst.
Jak w przypadku KWFindera, dostęp do wszystkich funkcji AnswerThePublic jest płatny poza jednym wyjątkiem – dwie analizy dziennie są darmowe. Jeśli zdecydujecie się na abonament, będziecie zobowiązani płacić od 99 dolarów miesięcznie lub 79 dolarów w przypadku opłaty rocznej.
Google Trends
Czas na powrót do opcji, które nie nadwyrężą Waszych portfeli. Google Trends to darmowe narzędzie do analizy danych obejmujących wyjątkowo dużą skalę. Dzięki wykresowi wyszukiwań wyświetlonym na stronie będziecie mogli określić, które tematy zyskują na popularności w danym czasie.
W bitwie o pozycjonowanie liczy się szybkość i aktualność tematów – Google Trends na pewno pomoże Wam zostać w grze i zająć topowe pozycje w wyszukiwarce.
Rapidus
Każdy profesjonalny copywriter musi upewnić się, że jego praca nie jest przypadkowym plagiatem. Jak to zrobić? Wystarczy skorzystać z systemu antyplagiatowego Rapidus, który porówna tekst napisany przez Was do już opublikowanych w internecie treści.
Niestety nie jest to darmowe narzędzie. Na stronie znajdziecie opcję zakupu konta standard za 30 zł/msc i konta premium za 50 zł/msc.
Copywritely
Poza sprawdzeniem oryginalności tekstu należy również zadbać o jego poprawność gramatyczną i składniową. Pomoże w tym Copywritely, który nie tylko sprawdzi Wasz tekst za was, ale wskaże też fragmenty, które jego zdaniem można by poprawić.
Z Copywritely możecie sprawdzić 5 tekstów dziennie zupełnie za darmo. Jeśli to dla was niewystarczająca ilość, możecie zakupić pakiet, którego ceny zaczynają się od 18 dolarów za miesiąc.
Word Counter
Po zakończeniu pisania tekstu copywriter musi sprawdzić, ile znaków znajduje się w jego pracy, aby móc rozliczyć się z klientem. W tym celu może skorzystać z Word Countera, Licznika Znaków i innych podobnych stron.
Jednak opcję liczenia znaków można znaleźć również w programach do tworzenia treści. W Wordzie z pakietu MS Office należy zajrzeć do obszaru „Recenzja”, a następnie wybrać opcję „Statystyka wyrazów”. W dokumentach Google opcję „Liczba słów” znajdziecie w polu „Narzędzia”.
YoastSEO
Jeśli szukacie narzędzia, które wspomoże Was w tworzeniu najwyższej jakości tekstów SEO, to zakochacie się w YoastSEO. Ta niesamowita wtyczka do WordPressa analizuje czytelność i dostosowanie tekstu pod SEO, a następnie ocenia tekst, dając zielone, żółte lub czerwone światło.
Oczywiście wtyczka YoastSEO nie jest nieomylna i nie zawsze interpretuje tekst poprawnie. Niemniej jednak pozostaje silnym wsparciem dla copywritera.
Narzędzia copywritera – Pixabay
Treści zawsze tworzone są dla czytelników, więc copywriter powinien mieć zawsze na uwadze ich komfort. Długie teksty są zwyczajnie nużące, dlatego warto co nieco je urozmaicić, np. wstawiając zdjęcia. Z pomocą przychodzi portal Pixabay, na którym możecie znaleźć miliony darmowych grafik do użytku komercyjnego.
Co więcej, jeśli zaopatrzycie się w Pixabay License, nie będziecie zobowiązani do podania autora grafiki.
Synonimy.pl
Ostatnie, ale nie mniej ważne, narzędzie, które pomoże Wam urozmaicić słownictwo w Waszych tekstach. Synonimy.pl to darmowy słownik internetowy, który umożliwia znalezienie wielu synonimów dla danego słowa, co przełoży się na wyższą jakość treści.
W końcu copywriter powinien mieć bogaty zasób słownictwa, prawda?
Narzędzia copywritera – podsumowanie
Przedstawiliśmy wam 10 narzędzi copywritera, które powinna znać każda osoba zajmująca się tworzeniem treści. Warto się z nimi zaprzyjaźnić, jeśli chcecie, aby Wasze treści były jak najwyższej jakości.
Pora zamienić teorię na praktykę!