Aby zapewnić stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce, należy zatroszczyć się o dwa ważne aspekty – treść oraz linkowanie. Twórcy, szczególnie ci początkujący, często nie wiedzą, na którym z elementów powinni skupić się w szczególności. Czy postawić na tworzenie tekstów, czy może jednak zainwestować w promocję zewnętrzną, poprzez linki? Która metoda przyniesie lepsze efekty?
Linkowanie czy treść? Oba!
W tym przypadku odpowiedź jest dosyć jednoznaczna. Aby wydobyć jak najwięcej potencjału ze strony, należy stosować obie metody równocześnie. Ich działanie odnosi się do różnych płaszczyzn.
Zawartość strony
Obecność na stronie dobrych jakościowo tekstów przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim umożliwia wypromowanie konkretnych fraz kluczowych. Odpowiednia optymalizacja treści pod SEO zwiększa również szanse na to, że witryna znajdzie się wyżej w wyszukiwarce.
Cały proces wypełniania portalu merytorycznymi treściami jest zdecydowanie czasochłonny. Najlepsze efekty daje regularność i dbanie o stabilną rozbudowę. Warto zatroszczyć się też o tworzenie dodatkowych artykułów czy podstron. Zwiększy to zajmowaną przez stronę przestrzeń w internecie, dzięki czemu stanie się bardziej widoczna.
Fachowe treści na stronie wpłyną też pozytywnie na postrzeganie marki przez potencjalnych klientów. Budują one wizerunek ekspertów w danej dziedzinie. Niezdecydowani chętniej decydują się na dokonanie zakupów, gdy wierzą w profesjonalizm firmy.
Linki
Największą zaletą linkowania jest możliwość wypromowania marki. Gdy link do naszej strony znajdzie się na różnych innych witrynach, poszerzy się grono potencjalnych odbiorców. Zdecydowanie poprawi to jej widoczność i zwiększy liczbę czytelników. Oprócz tego algorytmy Google będą traktować portal jako bardziej wiarygodny.
Linkowanie jest doskonałym sposobem na rozpowszechnienie obecnej na stronie treści. Bez pomocy linków, nawet najlepszy artykuł mógłby zostać niezauważony przez większe grono. Połączenie siły słowa z mocą promocji zewnętrznej przyniesie więc zdecydowanie najlepszy efekt.
Od czego zacząć – od linkowania, czy tworzenia treści?
Zostało już powiedziane, że treść i linkowanie najchętniej idą w parze. Jednak nie da się nie zauważyć, że treść może istnieć bez linków, za to linki bez treści nie. Dlatego właśnie początkujący twórcy powinni zacząć od stworzenia tekstów. Dzięki temu pozyskają odpowiedni materiał do linkowania.
Już od samego początku warto pamiętać o tym, żeby treści były wykonane porządnie. Umiejętnie stworzona strona internetowa potrafi być świetną wizytówką firmy. Troszczenie się o fachowość treści oraz optymalizację SEO, da porządne podstawy do dalszej promocji witryny.
Zatem linkowanie, czy treść?
Narzędzia marketingowe są świetnym sposobem na wypromowanie firmy. Warto jednak zapamiętać, że najlepsze efekty przynosi stosowanie wielu metod reklamy równocześnie, tak jak w przypadku linkowania i treści. Dlatego właśnie powinno się dokładnie zaplanować strategię marketingową i wytrwale, systematycznie, dążyć do osiągnięcia celu.