Inbound marketing – marketing przychodzący - contentmarketingowy
Dowiedz się, czym charakteryzuje się inbound marketing!

Inbound marketing – marketing przychodzący

by Autor
19 października 2020
Comments 0

Nadeszła era marketingu przychodzącego. Czasy nachalnej reklamy kierowanej do masy chylą się ku końcowi. Konkurencja we wszystkich dziedzinach stale rośnie, co przekłada się na wzrost cen kampanii marketingowych. To z kolei skłania firmy do odejścia od promowania ogólnej oferty wszystkim i skoncentrowaniu się na klientach faktycznie zainteresowanych naszą ofertą. Dowiedzmy się, czym jest zatem inbound marketing!

Lepiej być „in” czy „out”? Definicja inbound marketing w pigułce

Inbound marketing, w przeciwieństwie do marketingu wychodzącego, zyskuje na popularności. Przede wszystkim dlatego, że opiera swoją strategię na przekazywaniu wartości poszukiwanej przez zainteresowanych odbiorców. Działania związane z marketingiem przychodzącym pomagają firmie zbudować rozpoznawalną, godną zaufania, ekspercką markę, o której warto pamiętać. Zadaniem inbound marketingu jest zachęcenie potencjalnego klienta (bez prowadzenia agresywnej kampanii), aby sam nas wyszukał.

Na czym opiera się inbound marketing?

Należy pamiętać, że proces oparty na inbound marketingu jest czasochłonny i wymaga zaangażowania, jednak przekłada się to finalnie na uzyskanie przez firmę wielu korzyści – w tym zwiększenie sprzedaży.

Zadbaj o ruch na stronie

Aby przyciągnąć klienta, stwórz profesjonalną stronę. Dowiedz się, kim są Twoi klienci i poznaj ich oczekiwania. Dzięki temu będziesz wiedział, jak zachęcić odbiorcę do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Umieszczaj regularnie wartościowe treści, odpowiadaj na pytania i rozwiązuj problemy, jakie napotykają Twoi potencjalni klienci. Optymalizuj treści pod SEO, nie zapominaj udzielać się w social mediach.

Buduj lojalność marki

Gdy już przyciągniesz uwagę odbiorcy, staraj się go zatrzymać (nie na siłę). Buduj wizerunek rzetelnego i profesjonalnego producenta/dostawcy, który zna i rozumie potrzeby klienta. Umieszczaj porady, wartościowe filmy, zachęcaj do udziału w szkoleniach czy webinarach. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom, zachęcaj do korzystania z promocji itp.

Nie zapominaj o konwersji

W strategii biznesowej jasno określ cele konwersji, które chcesz wykorzystać do osiągnięcia pożądanych rezultatów inbound marketingu. Jeżeli zależy Ci na pozyskaniu kontaktu z odbiorcą – zachęcaj do kontaktu przez formularz, stwórz bazę pod newslettery. Jeśli z kolei oczekujesz ruchu wokół oferty – wykorzystaj narzędzia, takie jak CTA.

Kontroluj efektywność działań

Na bieżąco śledź współczynnik konwersji, dokonuj analizy zachowania odbiorcy. Będziesz miał widoczne rezultaty swoich działań i będziesz wiedział, czy ich wprowadzenie okazało się skuteczne, czy nie przyniosło oczekiwanych wyników. Pamiętaj, takie działania wykonuje się stale, nic nie jest zadane raz na zawsze.

Inbound marketing – podsumowanie

Inbound marketing opiera swoje kampanie na poznaniu potrzeb klienta, aby wiedzieć, jakie wartości i narzędzia mu podsunąć, żeby do nas zajrzał. Wszystko, co robimy w ramach marketingu przychodzącego ma na celu zainteresowanie ciekawymi treściami, a przy okazji przedstawienie oferty naszych produktów/usług. Niewątpliwą zaletą wszelkich działań wokół inbound marketingu jest możliwość prowadzenia różnych działa również offline (udział w targach, organizacja warsztatów, piane artykułów eksperckich).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *