Copywriting sprzedażowy - forma marketingu - contentmarketingowy
Copywriting sprzedażowy jest niejako nowoczesną formą marketingu internetowego. Dowiedz się więcej!

Copywriting sprzedażowy – forma marketingu

by Autor
28 stycznia 2021
Comments 0

Copywriting to nic innego jak tworzenie tekstów, sloganów czy haseł w celu spełnienia wymogów reklamowych i marketingowych klienta. Skupia się przede wszystkim na poprawieniu wizerunku firmy i pozycjonowania. Jego nadrzędnym zadaniem jest zachęcenie potencjalnych nabywców do kupna danego produktu lub usługi. W szeroko pojętym biznesie opartym na działalności internetowej swoje szczególne zastosowanie znalazł copywriting sprzedażowy. Oferuje szereg kreatywnych treści promocyjnych wychodzących daleko poza sztampowe i archaiczne hasła typu : „Najlepsze ceny” czy „Tylko u nas”.

Copywriting sprzedażowy – ogólna charakterystyka i podstawowe cechy

Jak sama nazwa mówi, ten rodzaj copywritingu skupia się na tworzeniu treści sprzedażowych. Polega on na realizacji indywidualnie wyznaczonych przez zleceniodawcę celów marketingowych poprzez tworzenie treści mających na celu zintensyfikowanie zainteresowania. Co za tym idzie –  sprzedaży oferowanych dóbr.

Aby wyżej wspomniane treści można było zakwalifikować jako pełnoprawne copywriterskie twory, muszą one spełnić szereg zasad. Najważniejsze z nich znajdują się poniżej.

Język korzyści

Najważniejszy i z pozoru oczywisty element każdej strategii sprzedażowej, lecz nie zawsze stosowany w praktyce. Zwłaszcza przez firmy specjalizujące się w internetowej sprzedaży sprzętu gospodarstwa domowego.

System przekazywania treści w relacji „cecha-zaleta-korzyść”, którego głównym celem jest jak najbardziej praktyczne przedstawienie pożytku z wykupienia danego produktu lub usługi. W pewien sposób zmusza on do wcielenia się w potencjalnego klienta poprzez wizualizacje jego codziennych potrzeb oraz sposobów ich spełniania za pomocą oferowanych dóbr.

Takie przedstawienie sprawy jest gwarantem wzrostu zainteresowania ofertą i poprawnym wyciąganiem wniosków przez klienta. Przecież nie kupujemy blendera o mocy obrotowej 300 W, szklanym kielichu i trybie pulsacyjnym. Chcemy nabyć sprzęt, który dzięki swojej optymalnej mocy, trwałej konstrukcji i specjalnym trybom pozwoli nam cieszyć się ulubionym koktajlem z kostkami lodu.

Konkretny cel

Treści kreowane przez copywriterów cechuje fakt, że kierowane są one do konkretnego profilu odbiorców. A co za tym idzie, dostosowują swoją treść w taki sposób, aby przykuć uwagę potencjalnych klientów. Uniwersalny charakter jest w dalszym ciągu często stosowaną praktyką, która nie przynosi wymiernych korzyści.

Najlepiej przedstawi to przykład treści sprzedażowych opisujących artykuły dla niemowląt. Styl powinien być ciepły i czuły, tak aby wzbudzić zaufanie domyślnej grupy klientów, czyli matek. Natomiast ciężko wyobrazić sobie zastosowanie podobnej formy w stosunku do przykładowej oferty mocnych alkoholi, gdzie stereotypową grupą docelową są mężczyźni.

Copywriting sprzedażowy z perspekywy zleceniodawcy – czy warto ?

Ciężko sobie zatem wyobrazić w XXI wieku poważną firmę, nieprowadzącą żadnej aktywności internetowej. Sklepy internetowe, blogi czy zyskujące na znaczeniu media społecznościowe to chleb powszedni dla każdej ceniącej się firmy. Oczywiste jest to, że w czasach tak zwiększonej konkurencyjności i przesycenia rynku, trzeba się sporo natrudzić, aby przykuć uwagę potencjalnych klientów.

W tym miejscu przychodzą nam w sukurs usługi copywritingu sprzedażowego, który, odpowiednio przeprowadzony, pozwala na uzyskanie wielu korzyści dla potencjalnych zleceniodawców. Do najbardziej istotnych z nich należą m.in.:

  • wzrost konwersji poprzez korzystanie z unikatowych treści promujących;
  • większe wyniki sprzedażowe, motywowane skuteczniejszą ofertą i niższymi kosztami dotarcia do treści reklamowych;
  • wzrost zainteresowania ofertą w social mediach, spowodowany domyślnym wyświetlaniem atrakcyjnych treści reklamowych w niższej cenie (Facebook Ads);
  • indywidualne podejście do każdego projektu poprzez analizę poszczególnych środowisk odbiorców i prezentacja atutów za pomocą języka korzyści;
  • oszczędność czasu i budowanie przewagi marketingowej nad konkurencją rynkową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *