Do potencjalnych klientów możemy dotrzeć na wiele sposób, ale wciąż największe znaczenie ma odpowiednio wysoka pozycja w wyszukiwarce Google. Dobre wyniki możemy osiągnąć dzięki stosowaniu odpowiednich słów kluczowych. Jeśli chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wystarczą krótkie frazy kluczowe, ogólnie opisujące ofertę. Jeśli jednak zależy nam na dobrze konwertujących i zdecydowanych klientach, powinniśmy skupić się na frazach long tail. Czym są frazy long tail, dlaczego są tak ważne oraz czy są rzeczywiście skuteczne – o tym w dzisiejszym artykule.
Frazy long tail – czym właściwie są?
Dla przypomnienia, frazy kluczowe – to słowa wpisywane w wyszukiwarkę. Są ogólne i nie precyzują dokładnych celów użytkownika.
Z kolei frazy long tail (z długim ogonem) to zlepek powiązanych ze sobą słów (więcej niż 3), którego zadaniem jest dostarczenie użytkownikowi precyzyjnej odpowiedzi na jego zapytanie. Wpisywane są rzadziej, ale za to przez bardziej zdecydowanych użytkowników.
Poniżej kilka przykładów:
- Bluza sportowa z kapturem do 200 zł;
- Zegarek damski ze złota bransoletą;
- Kurs nurkowania dla poczatkujących na Śląsku.
Frazy long tail są precyzyjne i pozwalają wyświetlić najbardziej trafne wyniki. Są wpisywane przez osoby, które wyszukiwanie informacji i porównywanie produktów mają już za sobą. Dostają konkretną ofertę i są bardziej skłonni do skorzystania z niej.
Dlaczego frazy long tail?
Pozycjonowanie na krótkie frazy kluczowe jest zdecydowanie trudniejsze. Kiedy w grę wchodzi duża liczba firm konkurencyjnych, które prawdopodobnie skupiają swoje działania wokół tych samych słów, bardzo ciężko osiągnąć zadowalające wyniki. Dobre frazy long tail są łatwiejsze w pozycjonowaniu i szybciej przynoszą efekty, w porównaniu do krótkich. Są mniej popularne, więc nie musimy się obawiać tak dużej konkurencji.
Frazy long tail pozwalają także osiągnąć stabilną pozycję w wyszukiwarce. Dzięki mniejszej konkurencji znacznie dłużej utrzymują raz zdobytą pozycję oraz są odporniejsze na aktualizacje algorytmów Google. Co więcej, lepiej konwertują, bo zazwyczaj wyszukiwane są przez zdecydowanych użytkowników, gotowych do zakupu. Są idealnym rozwiązaniem na każdym etapie rozwoju firmy.
Jak budować frazy z długim ogonem?
Już wiesz, że warto sięgać po frazy long tail i wykorzystywać je w budowaniu wysokiej pozycji internecie. Poniżej kilka wskazówek, które mogą ci pomóc w tworzeniu treści na podstawie długich fraz:
- Stosuj różne odmiany – algorytmy Google potrafią rozróżniać formy gramatyczne danej frazy, dlatego możesz je odmieniać na wszystkie możliwe sposoby. Ważne, abyś trzymał się głównego tematu artykułu.
- Dokonaj analizy działań konkurencji – zanim przystąpisz do pisania artykułu, zobacz, co publikują twoi konkurenci. Sprawdź, czy zagadnienie, które chcesz poruszyć, nie zostało już opisane przez kogoś innego i czy dane frazy kluczowe są już mocno obsadzone.
- Zastanów się nad wykorzystaniem FAQ – pytania i odpowiedzi to idealne miejsce dla fraz long tail. Wykorzystaj najczęściej pojawiające się zapytania, odpowiedź na nie i ciesz się szybkimi rezultatami.
Podsumowanie
Frazy z długim ogonem to szereg, powiązanych ze sobą słów, które mają dostarczyć najbardziej precyzyjnej odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Są łatwiejsze w pozycjonowaniu, a szybkie efekty pozwalają zdobyć stabilną pozycję w wyszukiwarce. A co najważniejsze – lepiej konwertują i mają duży potencjał sprzedażowy. Jeśli dotychczas nie wykorzystywałeś fraz long tail w swoich treściach, najwyższa pora to zmienić i stanąć do walki o klientów!