Content marketing – czym się charakteryzuje? - contentmarketingowy
Dowiedz się, czym jest content marketing!

Content marketing – czym się charakteryzuje?

by Autor
24 października 2020
Comments 0

Przeglądając oferty pracy związane z marketingiem, coraz częściej możemy się natknąć na ogłoszenie pt. „Content Marketing – poszukiwany specjalista”. Jeszcze kilka lat temu taki zawód nawet nie istniał. Jednak rozwój Internetu stworzył zapotrzebowanie na podzielenie dotychczas znanego marketingu na kilka mniejszych gałęzi, wśród których znajduje się właśnie Content Marketing.

Content marketing – wprowadzenie

Czym dokładnie jest Content Marketing? Przyjrzyjmy się pierwszemu członowi tej nazwy.

Samo słowocontent oznacza zawartość. Zatem content w znaczeniu marketingowym możemy interpretować jako wszelkie treści, które czytelnik może znaleźć na stronie.

Natomiast content marketing to działania, których celem jest zwiększenie wyników biznesowych za pomocą odpowiednio dobranych pisemnych treści znajdujących się na stronie.

Narzędzia stosowane w content marketingu to między innymi:

Najprościej mówiąc – wszystkie treści pisemne dostępne na stronie firmy są tworzone zgodnie z ideą content marketingu.

Jak dobrać działania content marketing?

Jak łatwo się domyślić, celem działań związanych z content marketingiem jest zwiększenie zysków i pozyskanie nowych klientów, gdyż wynik, jaki przedsiębiorstwo może osiągnąć, zależy od działań, jakie podejmie i od tego, jak dopasowane one będą.

Aby odpowiednio dobrać strategię dla danego przedsiębiorstwa, należy wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • wielkość firmy,
  • działania konkurencji,
  • branżę,
  • indywidualnie obraną strategię,
  • grupę docelową.

Content marketing z pewnością jest bardzo elastycznym narzędziem marketingowym i z łatwością dopasuje się do każdego rodzaju firmy i branży. Najważniejsze jest indywidualne dopasowanie działań, bazując na wyżej wymienionych czynnikach.

Korzyści płynące z Content marketingu

Wiecie już, czym jest Content Marketing, na co zwrócić uwagę wybierając odpowiednią strategię. Teraz nadeszła pora, aby przedstawić korzyści płynące ze stosowania content marketingu. Oczywiście jest ich wiele, ale dzisiaj skupimy się na trzech podstawowych:

  • Wizerunek dziś kupujący nie patrzą już tylko na cenę, ale i na jakość. Marka, która wzbudza duże zaufanie wśród klientów, może liczyć na większe zyski. Wysokiej jakości content na stronie pozytywnie wpływa na wizerunek marki, co sprawia, że ludzie chętniej wybiorą produkty właśnie tej marki, a nie innej.
  • Wyniki sprzedaży – po latach nabierania się na chwyty marketingowe stosowane przez firmy ludzie zaczęli być z pewnością ostrożniejsi podczas wybierania produktów/ofert. W tym momencie szukają takich, które poparte są dobrymi argumentami w postaci wysokiej jakości tekstów składających się głównie tzw. języka korzyści.
  • Pozycjonowanie – obecnie firmy walczą o tzw. ruch organiczny na stronie, czyli klientów, którzy weszli na stronę z własnej inicjatywy. Kluczową rolę odgrywają tu teksty SEO, dzięki którym teksty znajdują się wyżej w wyszukiwarce. Mogą zatem dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Pisząc ten tekst, sugerowaliśmy się artykułami ze strony Content Writer. Zapraszamy również na ich bloga!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *