Aby nadążać za zmianami, jakie zachodzą w naszym pędzącym świecie, jesteśmy zmuszeni do połączenia content marketing w social media. Przecież znamy z mowy potocznej powiedzenie; nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz. Aby pokazać się w social mediach od strony biznesowej, nic nie może się wydarzyć z przypadku.
Social media marketing
Brak spójności treści w social mediach może przynieść osłabienie wizerunku firmy. Dlatego należy opracować strategię content marketingu dostosowaną do danego medium społecznościowego. Każde z nich rządzi się innymi prawami, niż powiedzmy strona blogowa czy firmowa. Treści umieszczane w mediach społecznościowych wiążą się z ogromnym zaangażowaniem, poświęconym czasem ze strony osoby prowadzącej, jak i budowaniem relacji z potencjalnym klientem.
Przykładowo: na Facebooku można zamieścić post odwołujący się i zachęcający do przeczytania artykułu na blogu. Instagram z kolei będzie zawierał zdjęcia. Budując pozycję firmy i pozytywny obraz w danej dziedzinie social media nie mogą przekazywać treści przypadkowych. Jeżeli prowadzimy biznes cukierniczy, nie można potencjalnemu klientowi prezentować treści budowlanych. W taki sposób prowadzony biznes straci na wiarygodności.
Czy w sieci już wszystko zostało opisane?
Przeszkodą w prowadzeniu social media jest brak pomysłów do tworzenia treści na fanpage firmy, brak czasu do samodzielnego prowadzenia strony, czy także przekonanie, że wszystko już zostało napisane i omówione. I co z tym zrobić?! Można wrócić do treści poruszanych na naszej stronie na przykład rok wcześniej. Artykuły już kiedyś napisane, to duża baza gotowych treści, które wystarczy odświeżyć lub zmodyfikować, przedstawić w innej formie. Dodatkowo ponownie wygenerujemy zaangażowanie użytkowników.
Content marketing w social media – czy to bułka z masłem?
Po co wszyscy czy prawie wszyscy korzystamy z social mediów? Chcemy być na czasie z informacjami, memami, wydarzeniami. Czasem zaglądamy tam dla przyjemności i urozmaicenia dnia. Jednym słowem jest to forma odskoczni i rozrywki. Tak szybko, jak dany temat jest na czasie w mediach społecznościowych, tak szybko traci on swoje życie. Dlatego content marketing w mediach społecznościowych, to nie jest łatwe zadanie. Niesłychanie trudno jest intuicyjnie przewidzieć, jakie oczekiwania ma potencjalny klient, jak przykuć uwagę użytkownika mediów społecznościowych do zamieszczanych postów. Nie jednokrotnie media społecznościowe pomagają sprzedać rzecz nie ze względu na jej jakość, a panującą modę czy wiarygodność firmy jako specjalisty w danej dziedzinie. Jest to sprzedaż nie co, a jak.
Wnioski
Content marketing w social mediach jest pomocny przy budowaniu obrazu firmy oraz nawiązywaniu kontaktów z potencjalnymi klientami. Posty zawierające rzeczowe treści warto promować nawet odpłatnie. Efekty pracy w social mediach należy poddać bacznej obserwacji i wprowadzać zmiany. Właściwie prowadzony content marketing w social mediach zrealizuje naszą opracowaną strategię marketingową.