Jak napisać skuteczną reklamę produktu? - contentmarketingowy
Jak napisać skuteczną reklamę produktu

Jak napisać skuteczną reklamę produktu?

by Autor
17 czerwca 2022
Comments 0

Masz już produkt i chciałbyś z nim dotrzeć do klientów? Potrzebujesz reklamy. Jak jednak sprawić, aby była skuteczna? Z poniższego tekstu dowiesz się, jak napisać dobrą reklamę produktu. Zapraszam do lektury.

Aby napisać skuteczną reklamę produktu, zadbaj, aby jej język spełniał 3 warunki:

Ponadto warto zastanowić się, co wyróżnia reklamowany produkt na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę kreatywnym sloganem lub ciekawą grą językową.

Reklama produktu, a grupa docelowa

Dokładne określenie grupy docelowej jest niezmiernie ważne dla tworzenia skutecznych reklam i osiągania dobrych wyników sprzedaży. Tradycyjnym sposobem definiowania grupy docelowej jest wybór osób spełniających określone kryteria: demograficzne, geograficzne, psychograficzne i behawioralne. Język reklamy Twojego produktu dostosuj zawsze do grupy docelowej, inaczej bowiem napiszesz tekst skierowany do nastolatka, a inaczej do osoby starszej.

Reklama produktu, a profil firmy

Kolejne zadanie do wykonania przed przystąpieniem do pisania reklamy produktu – określ, jaki firma ma wizerunek i jak chce być postrzegana przez odbiorców. Reklama musi być spójna nie tylko z konkretnym produktem, ale i z całym profilem firmy, aby nierozsądnym krokiem nie zepsuć pieczołowicie budowanego wizerunku.

Reklamę produktu napisz językiem korzyści

Zgodnie z nowymi trendami w marketingu zaproponuj grupie docelowej nie tyle sam produkt z jego określonymi cechami, ile korzyści, jakie może przynieść jego posiadanie. W centrum uwagi postaw klienta i jego potrzeby i odpowiedz mu na pytanie, co zyska.

Nie używaj wyrażeń sugerujących niepewność

Takich jak: „może”, „czasami”, „podobno”, „starać się”, „chyba”. Treść musi być pisana z punktu widzenia osoby, która jest przekonana o słuszności tego, o czym pisze. W praktyce oznacza to, że zamiast pisać: „wczasy językowe z naszą szkołą mogą być przygodą twojego życia”, piszemy: „wczasy językowe z naszą szkołą będą przygodą twojego życia”. Aby przekonanie o skuteczności oferowanej usługi mimowolnie zapisało się w podświadomości odbiorcy.

Stosuj model cecha – zaleta – korzyść

Najpierw podajemy cechę produktu („dżinsy z domieszką stretchu”), potem zaletę owej cechy („większa rozciągliwość spodni”), a na końcu konkretną, praktyczną korzyść, jaką daje ona odbiorcy („idealnie dopasowują się do ciała, dzięki czemu twoja sylwetka wygląda zgrabniej i atrakcyjniej”).

W reklamie produktu napisz, co go wyróżnia na tle konkurencji

Przede wszystkim powinieneś skupić się na tym, co wyróżnia tę usługę lub przedmiot na tle konkurencji. Odpowiedz sobie na pytanie, co z perspektywy konsumenta jest największą zaletą produktu, i to na tej zalecie oprzyj narrację reklamy. Niższa cena niż u konkurencji? Większy wybór smaków? Ekologiczne opakowanie? Atrakcyjna promocja „dwa produkty w cenie jednego”? Czy ten kosmetyk poleca ktoś znany, a może to sukienki ręcznie szyte w Polsce? Poszukaj takiej informacji, która najskuteczniej zachęci do zakupu i najszybciej przyciągnie uwagę.

Przyciągnij uwagę odbiorców reklamy produktu kreatywnym sloganem lub ciekawą grą językową

Oryginalność i pomysłowość popłaca. Postaraj się wymyślić takie hasło lub slogan reklamowy dla produktu, który przyciągnie uwagę konsumenta.

Możesz w tym kierunku przygotować coś żartobliwego (np. opartego na grze słów) lub zaskakującego, bazującego na efekcie zdziwienia. Hasło przewodnie może być też pytaniem, a reszta reklamy odpowiedzią na nie.

Mam nadzieję, że moje rady okażą się dla Ciebie pomocne. Jeżeli nie czujesz się jednak na siłach, aby samemu napisać reklamę produktu, nie wahaj się zlecić tego profesjonalnemu copywriterowi. Skorzystaj z naszych usług!

Podsumowanie

  • Aby reklama produktu była skuteczna, jej język musi spełniać 3 warunki: odpowiadać grupie docelowej, odpowiadać profilowi firmy, być językiem korzyści.
  • Reklamę produktu trzeba oprzeć na jego największej zalecie konkurencyjnej. Można też przyciągnąć uwagę grupy docelowej kreatywnym sloganem lub ciekawą grą językową.

Autor tekstu: Karol Żandarski