Piramida SEO – co wpływa na efekty pozycjonowania? - contentmarketingowy
Piramida SEO – co wpływa na efekty pozycjonowania?

Piramida SEO – co wpływa na efekty pozycjonowania?

by Autor
3 marca 2025
Comments 0

Wspinając się za pomocą piramidy SEO do stworzenia wydajnej strony, masz szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Prosty przepis na sukces. Chcesz poznać jego składniki? Proszę bardzo. Pamiętaj, aby nie zapomnieć o odpowiedniej kolejności.

Piramida SEO – czym dokładnie jest Search Engine Optimization

Prosta definicja. Optymalizacja strony to zadbanie o to, aby Google oraz odwiedzający stronę potrafili się na niej odnaleźć. Gdy strona ma odpowiednio prowadzone SEO, konsument nie musi długo czekać na załadowanie się jej. Wie dokładnie, co na niej znajdzie i gdzie szukać informacji. Są one interesujące, a w ich treści są odnośniki do innych przydatnych informacji. Google jest odpowiednio pokierowane linkami oraz mapą stron. Potrafi odczytać wagę oraz jakość oraz miejsce informacji na stronie.

To musisz wiedzieć o piramidzie SEO!

Piramida SEO pomaga uporządkować działania i skupić się na najważniejszych elementach. To prosty model, który przedstawia, jak poszczególne elementy strony internetowej wpływają na jej pozycjonowanie. Wyobraź sobie piramidę, której podstawa to solidne fundamenty, a wierzchołek – ostatnie szlify. Każdy poziom piramidy odpowiada za inny aspekt optymalizacji.

SEO techniczne

Często pomijana podstawa piramidy – SEO techniczne. Strona to miejsce, na które wstawiamy nasze treści, więc musimy zadbać o jej konfigurację. Jak to zrobić? Pamiętaj o dopracowaniu następujących czynników:

  • prędkości ładowania strony,
  • optymalizacji plików graficznych,
  • responsywności,
  • eliminacji błędu 404,
  • przekierowywaniach 301 i 302,
  • certyfikacie SSL.

Przeczytaj również: Teksty SEO-friendly – czym są i jak je tworzyć?

Struktura strony

Po zadbaniu o techniczne aspekty strony, należy na niej zorganizować treści. Zadbać o odpowiednią hierarchię. Na tym etapie pamiętajmy o czytelnym podziale stron. Warto posegregować w osobnych zakładkach blog, produkty oraz informacje kontaktowe. Należy również zadbać o stopkę oraz o odpowiedni wygląd adresu URL. Musi być od razu widoczne, co i gdzie znajduje się na stronie.

Treść strony

Kontent na stronie jest ważny. Gdy jest ciekawy, czytelnicy zostają na stronie zamiast szukać informacji na innych witrynach. Warunkiem dłuższego czasu spędzonego na stronie jest również jakość treści. Warto podawać konkretne, czytelne informacje zamiast przysłowiowo „lać wodę”. Ważne jest wiedzieć, dla kogo się pisze. Wyobrazić sobie, co osoba szukająca treści z naszego artykułu może wpisać w wyszukiwarkę. Hasło to powinno stać się słowem kluczowym w naszym tekście. Niech ta fraz pojawi się kilka razy w tekście i w każdym nagłówku H1 oraz H2.

Linki

Po stworzeniu kilku artykułów na stronie należy połączyć je linkami. Jest to ostatni krok w piramidzie SEO. Pozwoli to czytelnikowi pogłębić temat z jednego artykułu, przechodząc do drugiego. Wygeneruje to również dłuższy czas przebywania na stronie. Należy pamiętać o linkowaniu zewnętrznym. Do stron innych niż nasza. Pozwoli to uwiarygodnić naszą stronę oraz sprawić, że wyświetli się wyżej w wyszukiwarce.

Dlaczego warto wdrożyć działania zgodne z piramidą SEO?

Wspinając się po szczeblach piramidy SEO, budujesz solidny fundament dla swojej strony internetowej. To jak wspinaczka górska – każdy kolejny krok przybliża Cię do celu. Ale podobnie jak w przypadku zdobywania szczytu, ważne jest, abyś wiedział, jak poprawnie zaplanować swoją drogę. Działanie zgodnie z piramidą SEO pomaga zachować kolejność naszych czynności. Nie pogubić się w pracy. Zapobiega chaosowi.

Zapamiętaj każdy krok Piramidy SEO!

Zanim zaczniesz budować piękny dom, musisz mieć solidny fundament. Podobnie jest ze stroną internetową. SEO techniczne to podstawa, od której zaczyna się każdy proces optymalizacji. Gdy fundament jest gotowy, pora zająć się organizacją treści. Struktura strony powinna być czytelna i intuicyjna zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Twórz wartościowe treści. Twórz linki wewnętrzne i zewnętrzne. Dzięki nim wyszukiwarki lepiej rozumieją, o czym jest Twoja strona i jakie jest jej znaczenie.

Autor tekstu: Zuzanna Baran (15.Zuzka.02)

Copywriter, architekt informacji, creative director. Specjalizacja: art branding. Lubi nieoczywiste rozwiązania i połączenia. Zaprojektuje Twoją markę od strategii, przez logo, po stronę internetową. Interesuje się mandalą jako narzędziem arteterapii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *