Błędy w marketingu - najczęściej popełniane błędy językowe
W niniejszym artykule poruszymy problem, jakim są błędy w marketingu. Zapraszamy do lektury!

Błędy w marketingu – najczęściej popełniane błędy językowe

by Autor
12 marca 2021
Comments 0

Reklama to jeden ze sposób na zdobycie klientów. W tym celu poznajemy coraz to nowsze techniki na promowanie swojego produktu. Istnieje wiele sposobów na reklamę firmy. Począwszy od tradycyjnych form typu plakatowanie lub roznoszenie ulotek a skończywszy na komunikację z odbiorcą za pośrednictwem internetu, w tym mediów społecznościowych. Jednak zanim przejdziemy do etapu tworzenia reklamy, warto poszerzyć wiedzę na temat poprawnego promowania produktu. W niniejszym artykule poruszymy problem, jakim są błędy w marketingu.

Błędy językowe w marketingu

Jeśli chodzi o błędy w marketingu, jedną z najczęstszych kategorii są błędy językowe. Dotyczą one niepoprawnego sposobu komunikowania się z odbiorcą. Najczęściej są to niewłaściwe zwroty lub błędy w pisowni. Tego typu niedociągnięcia obniżają reputację firmy, co wpływa negatywnie na poziom zaufania ze strony potencjalnych klientów.

Przekształcanie wyrazów

Pierwszą kategorią błędów językowych są błędy, które odnoszą się do niepoprawnego zapisywania lub wypowiadania poszczególnych słów. Przykładem może być wyraz mejl zamiast e-mail lub swetr zamiast sweter.

 Stosowanie kolokwializmów

Posługiwanie się kolokwializmami dawno stało się normą w życiu codziennym. Jakkolwiek istnieją przypadki, w których warto ich unikać. Przede wszystkim wyrażenia tego typu nie powinniśmy stosować podczas komunikacji z klientem. Na przykład pisząc post na fanpage’u naszej firmy, warto unikać zwrotów typu zaczaić lub kit. W tym przypadku wyżej wymienione wyrazy powinniśmy zastąpić takimi słowami jak zrozumieć oraz kłamstwo.

Błędne wyrażenia jako błędy w marketingu

Innym błędem językowym jest stosowanie niewłaściwych wyrażeń. Przykładem może być wyrażenie w każdym bądź razie lub okres czasu. Poprawne formy tych sformułowań brzmią zatem następująco: w każdym razie oraz w tym okresie/w tym czasie.

Zbędne użycie wielkiej litery

Kolejnym, powszechnym błędem językowym jest użycie wielkiej litery tam, gdzie nie jest to wymagane. Przede wszystkim warto zaznajomić się z wiedzą na temat tego, które zwroty piszemy wielką literą, a które nie. Poniżej przedstawiamy listę zwrotów, których nazwy piszemy wielką literą:

  • Imiona i nazwiska (Jan Kowalski).
  • Święta (Boże Narodzenie).
  • Krainy geograficzne
  • Mieszkańcy państw/kontynentów (Ukraińcy, Afrykanie)
  • Nazwy dzielnic (Ruczaj w Krakowie lub Praga w Warszawie).
  • Nazwy przedsiębiorstw (Szkoła Podstawowa nr 1).
  • Tytuły książek oraz programów telewizyjnych (Potop).

Inne błędy językowe

Istnieją jeszcze inne błędy językowe, których warto się wystrzegać. Poniżej zamieszczamy przykłady.

  • Dzień dzisiejszy – poprawna forma tego wyrazu brzmi dziś.
  • Trwa nadal – wystarczy napisać nadal. Wyraz trwa jest zbędny w tym wyrażeniu.
  • Ilość dzieci – jeśli coś da się policzyć, wówczas zamiast wyrażenia ilość używamy słowa liczba. Zatem poprawne wyrażenie brzmi liczba dzieci.
  • Kupię pomarańcza – wyrażenie kupię pomarańcza nie jest poprawne. Właściwa forma to kupię pomarańczę.

Błędy w marketingu – podsumowanie

Podsumowując, przedstawiliśmy kilka wybranych, a zarazem najpopularniejszych błędów językowych, popełnianych w marketingu. Zaliczamy więc do nich niepoprawne formy wyrazów, przekształcenie słów, stosowanie kolokwializmów lub zbędne użycie wielkiej litery. Posługiwanie się prawidłowymi formami językowymi bez wątpienia wpływa na reputację firmy. Dlatego, jeśli zależy Ci na skutecznej reklamie firmy, koniecznie zapoznaj się z podstawowymi regułami językowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *