Śródtytuły to inaczej tytuły poszczególnych fragmentów naszego tekstu. Na stronach internetowych są wyróżnione graficznie, dzięki czemu dzielą tekst na tematyczne części, które są widoczne na pierwszy rzut oka.
Śródtytuły mają swoją kolejność dodawania
W języku HTML śródtytuły oznaczamy symbolami od H1 do H6. Oznaczenie H1 jest zarezerwowane dla tytułu naszego tekstu. H2 opisują najważniejsze zagadnienia związane z tematem artykułu. Śródtytuł H3 jest stosowany do podziału większych partii tekstu w ramach treści, którą rozpoczyna nagłówek H2.
Co z innymi rodzajami śródtytułów?
Śródtytuły H4, H5 i H6 są już rzadziej używane. Stosowane są w tekstach dłuższych, które wymagają dalszego podziału tekstu. Pamiętaj, aby tekst zaczynający się od H4 był częścią akapitu zaczynającego się od H3, który z kolei jest dopowiedzeniem do nagłówka H2. Taka hierarchia ułożenia śródtytułów jest najważniejszą sprawą w tworzeniu tekstu. Prawidłowa struktura treści zrobi dobre wrażenie na czytelniku, potencjalnym kliencie, jak i na robotach Google.
Śródtytuły kierują czytelnika po tekście
Nagłówek musi zapowiadać, co znajdziemy w treści pod nim. Śródtytuły to swoista mapa dla czytelnika – kiedy klient patrzy na tekst, jako pierwsze widzi śródtytuły. Tekst ma być przejrzysty merytorycznie i wizualnie. Czytelnicy mają poruszać się po tekście wygodnie i szybko znajdywać interesujące ich informacje.
Źle umieszczone i zredagowane nagłówki mylą
Jeżeli śródtytuł będzie mylący i użytkownik w treści pod nim nie znajdzie tego, czego chce, wtedy będzie miał wrażenie, że zabieramy mu cenny czas. Takie błędy sprawią, że czytelnik opuści stronę i zapewne nigdy na nią nie wróci. Sprawi to także, że Google – po wielu odrzuceniach przez czytających – zrzuci na niższą pozycję artykuł w wynikach wyszukiwania.
Nie rób z tekstu jednej wielkiej bryły – postaw na śródtytuły!
Wszyscy czytający tekst rzucają pierwsze spojrzenie na wytłuszczony tekst. Internauta chce szybko znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytania. Wyjdź mu zatem naprzeciw i podziel tekst na mniejsze i szerzej porozstawiane fragmenty tekstu.
Pisane w jednym ciągu zdania, bez żadnego rozdzielenia czy wyróżnienia, tworzą tzw. ścianę tekstu. Czytelnik zapewne opuści naszą stronę, gdy treść nie będzie czytelna. Skutkuje to tym, że Google również nisko oceni Twój tekst. Śródtytuły zamieszczaj zatem co 500-2000 znaków.
Słowa klucze gwarantem do sukcesu
Słowa kluczowe powinny znaleźć się w tytule, czyli nagłówku H1, oraz w miarę możliwości w śródtytułach H2. Dzięki temu nasz artykuł ma większe szanse na zajęcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę kluczową.
Autor tekstu: Natalia Kułakowska