Tematyka pozycjonowania SEO jest bardzo obszerna i zawiera wiele stosunkowo trudnych pojęć. Nie inaczej jest w przypadku meta tagów. Wiele osób ma z nimi problem, dlatego w poniższym artykule zostały przedstawione konkretne informacje na ten temat.
Czym są meta tagi i jak je tworzyć?
Meta tagi pomagają robotom wyszukiwarki internetowej ocenić tematykę danej podstrony. Umieszcza się je w nagłówku, czyli w sekcji <head> danej witryny. Widoczne są w karcie przeglądarki oraz w organicznych wynikach wyszukiwania. Używane są również przez media społecznościowe.
Najważniejsze z nich to: meta tytuł (ang. meta title) oraz meta opis (ang. meta description). Ten pierwszy to po prostu tekst z linkiem, który przekierowuje na daną stronę internetową. Najczęściej zawiera słowa kluczowe i nazwę firmy. Tytuł powinien przykuwać uwagę odbiorcy i zachęcić do działania. Zazwyczaj ma długość 60–70 zzs (znaków ze spacjami).
Bezpośrednio pod tytułem znajduje się krótki opis, czyli wcześniej wspomniany meta description. Nie powinien przekraczać 160 zzs. Tekst ten powinien być atrakcyjny nie tylko dla robotów wyszukiwarki, ale również dla samych użytkowników. Należy w nim umieścić odpowiednie słowa kluczowe i napisać go w przyciągający uwagę sposób.
Dlaczego meta tagi są takie ważne?
Zarówno z punktu widzenia SEO, jak i samego użytkownika meta tagi mają ogromne znaczenie. Wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce internetowej. Jeśli strona jest dobrze zoptymalizowana pod tym kątem, zwiększa się prawdopodobieństwo, że użytkownik na nią trafi. Tego raczej nie trzeba nikomu specjalnie tłumaczyć: im więcej osób wejdzie na daną stronę, tym lepiej.
Meta tagi wpływają na ostateczne wyniki wyszukiwania, czyli treści, które finalnie zobaczy użytkownik. Znaczniki meta świetnie wspomagają działania marketingowe. Zawierają, a przynajmniej powinny zawierać, istotne informacje na temat zawartości danej witryny. Dzięki nim można odpowiednio dopasować treści do profilu swojego klienta. Te elementy w dużej mierze decydują o tym, czy użytkownik wejdzie na daną stronę, czy nie.
Meta tagi – podsumowanie
Nie każdy jest specjalistą od tworzenia kodu strony. Potrzebne są do tego specjalistyczne umiejętności i oczywiście odpowiednie predyspozycje. Jeżeli masz zacięcie techniczne i chęci, możesz spróbować samodzielnie stworzyć meta tagi na swoją stronę internetową.
Z kolei, jeśli nie chcesz się tym samodzielnie zajmować, warto zlecić to zadanie profesjonalnej agencji marketingowej. Taka firma najpierw powinna wykonać porządny audyt SEO i później na jego podstawie opracować skuteczne meta tagi. Warto też wspomnieć, że algorytmy wyszukiwarek są co jakiś czas aktualizowane, dlatego meta tagi należy również regularnie aktualizować. Osoba lub firma, która chce się tym zająć, powinna na bieżąco śledzić nowinki branżowe i aktualizować dotychczasowe rozwiązania.
Zlecając taką usługę na zewnątrz, można zaoszczędzić ogromną ilość czasu, pieniędzy i nerwów. Optymalizacja witryny wymaga czasu, pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć, dlatego warto zlecić przygotowanie meta tagów specjalistom.