Wiele osób stawiających swoje pierwsze kroki na nowej ścieżce kariery poszukuje poradników, które spełnią swoistą rolę mentora. Obecny rynek oferuje nam szeroki wachlarz pozycji związanej z content writingiem. Jedną z publikacji, jaką warto zarekomendować, jest „Kompendium Content Writingu”.
Ocena „Kompendium Content Writingu”
Książka została napisana przez: Katarzynę Kebernik, Bartosza Ciesielskiego oraz Jana Susmaga. Wchodzą oni w skład team’u agencji Content Writer, zajmującej pierwsze miejsce, jeśli chodzi o popularność w Polsce. Dane na podstawie portalu LinkedIn.
Po zapoznaniu się już z początkiem publikacji wnioskować można, że twórcy uwielbiają to, co robią! Poprzez dziesięć rozdziałów książki przedstawiają, w zrozumiały sposób, szczegółową charakterystykę content writingu.
Charakterystyka contentu
We wstępie autorzy zaznajomili czytelników z rodzajami treści, przejawiającymi się w branży. Następnie pochylili się nad kwestią związaną z SEO. W ten sposób przybliżając na jakich zasadach odbywa się dobór keywordsów, prowadząc do pożądanego pozycjonowania.
W kolejnej części poznajemy najważniejsze aspekty, z jakimi powinniśmy zaznajomić się jeszcze przed rozpoczęciem przygody z piórem elektronicznym. Autorzy zwracają uwagę, na przydatne wskazówki podczas tworzenia treści.
Przechodząc dalej mogą nasunąć się pytania:
- Co należy umieścić w stworzonym przez nas tekście?
- W jaki sposób formatować naszą publikację?
Większość początkujących content writerów obawia się, czy sprosta zadaniu tworzenia treści wysokoiej jakości. Autorzy skupili swoją uwagę i na tym aspekcie, wymieniając działania, jakie warto podjąć, by polepszyć swój warsztat.
Jeśli uzyskamy optymalną widoczność, przyniesie to wymierny efekt w konwersji wraz z pozytywnym wizerunkiem.
Zdarza się, że nowicjusze w branży content writingu miewają kłopot z oszacowaniem kwoty za pracę. Jednak twórcy zajęli się i tą problematyką, wykazując zarobki w praktyce, podpowiadając jednocześnie, w jaki sposób wycenić swoją publikację.
Pod koniec książki twórcy wyjaśnili kwestie prawne, takie jak:
- Czy konieczne jest założenie firmy?
- Jaki PKD należy zastosować dla content writingu?
- Jakie koszty uzyskania przychodu stosować?
Ostatni rozdział został poświęcony rozważaniom nad przyszłością tej branży. Twórcy zwracają uwagę na stale rosnący popyt przy jednoczesnym wzroście konkurencji. Stąd należy nieprzerwanie śledzić dane, wpisując się w preferencję użytkowników.
Do kogo skierowana jest książka?
Lekturę polecam szczególnie osobom będącym na samym początku swojej drogi w content writingu, ale również starsi stażem znajdą w niej przydatne metody, jakie przedstawiają autorzy.
Jeśli poszukujesz solidnego fundamentu, na którym zbudujesz swoją przyszłość w branży content writingu, to mam nadzieję, że „Kompendium Content Writingu” się do tego przyczyni.
Autor tekstu: Marika Oszejko –
Absolwentka administracji. Lubi pracę z ludźmi, stąd doświadczenie w obsłudze klienta. Już od najmłodszych lat zafascynowana była światem książki i literatury polskiej. Miłośniczka dobrej kawy, pasjonatka fotografii. Wolny czas spędza aktywnie: biegając, jeżdżąc MTB lub wędrując po górskich szlakach.