Jaki budżet na artykuły blogowe będzie generować na niej ruch?
Jaki budżet na artykuły będzie generować ruch na stronie? Odpowiedź w tym artykule!

Jaki budżet na artykuły blogowe będzie generować na niej ruch?

by Autor
18 maja 2021
Comments 0

Działania marketingowe mogą pochłaniać lwią część budżetu firmy. To, że za skuteczną reklamę płaci się niemałe pieniądze, wie już chyba każdy. Na szczęście działania content marketingowe są zdecydowanie bardziej oszczędne w porównaniu do tradycyjnych form reklamy, nie tracąc na efektywności. Jak pokazują badania, z roku na rok budżet na tradycyjną reklamę staje się coraz mniejszy, co oznacza, że rośnie świadomość skuteczności innych form promocji, w tym content marketingu. Artykuły blogowe będące narzędziem w rękach copywriterów służą między innymi do pozyskiwania klientów na stronie, a więc mają bezpośredni wpływ na sprzedaż. Zatem jaki budżet na artykuły będzie optymalny? Dowiedz się, czytając dalej!

Budżet na artykuły

Nie prawdziwe byłoby założenie, że na działania oparte na strategii content marketingowej zawsze niosą za sobą jednakowe koszty. Prawda jest taka, że budżet za każdym razem będzie zależeć od indywidualnej decyzji przedsiębiorcy, którą warunkują różnorodne czynniki. Na wysokość kwoty przeznaczonej na artykuły blogowe będzie wpływać obecny rozwój firmy. Czyli to, w jakim miejscu się znajduje i jak prężnie ma zamiar iść do przodu. Jeśli celem jest ekspansja obecności w sieci oraz budowanie wokół niej społeczności odbiorców, koszty mogą okazać się znaczne. Przy planowaniu budżetu pod uwagę brane są również działania podejmowane przez konkurencję. Im bardziej zaawansowane, tym większa potrzeba oraz chęć wzmocnienia pozycji firmy w wyszukiwarkach.

Od czego zależne są koszty artykułów blogowych?

Na koszt inwestycji w artykuły blogowe składają się koszty ich wykonania oraz zlecona ilość, która jest zależna od potrzeb firmy. Stawki podawane przez copywriterów są z reguły bardzo rozbieżne. Zaczynają się od kilkunastu złotych za 1000 zzs, takie oferują zazwyczaj niedoświadczeni twórcy, którzy są na etapie budowania portfolio. Koszty artykułów będą sukcesywnie wzrastać, gdy zdecydujemy się sięgnąć po pomoc pisarzy z dłuższym stażem lub agencji zrzeszających copywriterów.

Biorąc pod uwagę rozbieżności wnikające z kosztów pracy, można założyć, że stworzenie profesjonalnych treści na bloga wymaga nakładu w wysokości średnio od 500 do 2000 zł. Czy to dużo? Patrząc na blog jak na inwestycję, która będzie procentować, generując ruch oraz na stanie się zaufanym źródłem wiedzy wśród klientów, można dojść do wniosku, że koszty zwrócą się z nawiązką, a firma w dłuższej perspektywie zanotuje zyski.

Planujesz zamówić merytoryczne artykuły lub teksty pod SEO? Polecamy agencję Content Writer: https://contentwriter.pl/copywriting/

Podsumowując

  • Content marketing a w tym artykuły blogowe stają się coraz powszechniejszą formą reklamy, której koszty są opłacalne.
  • Budżet jest indywidualną decyzją przedsiębiorcy i zależy od jego potencjału inwestycyjnego oraz chęci rozwoju.
  • Blogi nie tylko generują ruch na stronie. Prowadzą również do budowania zaufania wobec firmy oraz stają się dla klientów kompendium wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *