Mamy dwudziesty pierwszy wiek, zarówno blogi, jak i sami blogerzy, stali się naprawdę popularni. Blog może założyć każdy niezależnie od zainteresowań czy umiejętności. Większość ludzi wykorzystuje prowadzenie bloga jedynie jako hobby, jednakże w ostatnich czasach powstaje coraz więcej blogów firmowych, które są idealnym narzędziem do promocji własnej firmy. Nie zawsze jednak konieczne jest zakładanie bloga, firmy mogą wykorzystać guest blogging do promocji, zlecając to zadanie na przykład copywriterowi.
Czym jest guest blogging?
Guest blogging w tłumaczeniu dosłownie oznacza publikowanie gościnne. Profesjonalnie ujmując, jest to praktyka publikowania na stronach klientów lub serwisach partnerskich, w celu budowania marki, a także pozycjonowania strony. Na przykład, ktoś opublikuje nasz artykuł na swoim blogu lub my sami opublikujemy post należący do innej osoby na naszym blogu.
Guest blogging to praktyka zyskująca coraz większą popularność pośród osób, które starają się zyskać nowe grupy odbiorców, a także stworzyć swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. Jest to sposób do urozmaicenia treści, przyciągnięcia ruchu do strony lub bloga. Wpisy mają korzystny wpływ na wizerunek marki, jak i pozycjonowanie strony.
Guest blogging jako marketing
Guest blogging stał się bardzo dobrym narzędziem do promowania własnej marki przez firmy. Jest to idealna strategia marketingowa biorąc pod uwagę, ile czasu spędzamy na internecie. Guest blogging, w tym kontekście artykuł sponsorowany, jest rodzajem płatnej reklamy. Większość firm woli zlecić to zadanie copywriterowi, przesyłając wytyczne, które mają znaleźć się w tekście w celu budowania własnej marki w internecie.
Dlaczego warto jest publikować artykuły gościnne?
- Zwiększenie popularności – jest to korzystne dla obu stron, firmy promowanej oraz bloga odpowiedzialnego za publikację tekstu. Jeśli artykuł zawiera interesującą treść, to przyczyni się to do wzrostu ruchu na stronie czy blogu.
- Nowi partnerzy – guest blogging to przede wszystkim zawieranie współpracy i nowych znajomości. Jeśli pierwszy guest blogging okaże się sukcesem, to owa współpraca wcale nie musi się kończyć. Kontynuacja znajomości oraz wspieranie się nawzajem mogą przynieść tylko same korzyści.
- Budowanie marki – wybicie się na rynku nie jest łatwe, dlatego budowanie marki w sieci musi być dokładne i pokazać firmę w jak najlepszym świetle, udowadniając czytelnikom ekspertyzę w danej dziedzinie. Artykuł powinien zawierać treść, która przekona odbiorców do skorzystania z naszych usług.
- Klienci – celem każdego marketingu jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców i pozyskanie nowych klientów. Dobra reklama może przyciągnąć nowych zainteresowanych, ale warto pamiętać, że nasze usługi muszą być takie jak zostały one opisane i wypromowane. Inaczej stracimy klientów i dostaniemy negatywne opinie. Dlatego trzeba zadbać o jakość naszych usług, dzięki temu zyskamy rozgłos, pozytywną opinię i przede wszystkim zaufanie klientów.
- Przewaga nad konkurencją – wysokiej jakości artykuły, które wyprodukujemy, będą korzystne pod kątem SEO. Dzięki wartościowej treści łatwiej uzyskamy sprzyjające nam pozycjonowanie. Nie tylko dostaniemy szansę pozyskania wartościowych linków lub udostępnieniu naszego artykułu w mediach społecznościowych i darmowej reklamie. Goggle również będzie nas wspierać, poprzez promowanie treści wartościowych.
Guest blogging – czy warto?
Krótko mówiąc, tak. Blogowanie gościnne ma wiele korzyści i po prostu się opłaca. Każdy zaangażowany na tym zyskuje. Oczywiście pisanie tekstów gościnnych to nie wszystko, trzeba również pamiętać o promocji naszego artykułu, na przykład poprzez odpowiadanie na komentarze pod tekstem lub udzielanie się na stronach społecznościowych.
Dzięki publikacji wartościowych treści na stronie partnera zwiększamy naszą widoczność w sieci oraz zdobywamy większe grono odbiorców, a nawet klientów. Jeśli chcemy mieć pewność, aby artykuł sponsorowany reprezentował sobą wysoką jakość, najlepiej udać się więc do specjalisty i zatrudnić copywritera. Jego zadaniem jest stworzenie idealnych tekstów w celu przyciągnięcia szerokiego grona konsumentów oraz pomaga w stworzeniu silnej marki na rynku, co pomoże w rywalizacji z konkurencją.
Autor tekstu: Oliwia Kwiatek