Czym są systemy CMS i który z nich warto wybrać? - contentmarketingowy
Czym są systemy CMS i który z nich warto wybrać

Czym są systemy CMS i który z nich warto wybrać?

by Autor
20 marca 2024
Comments 0

Systemy zarządzania treścią CMS (Content Managment System) dokonały rewolucji w administrowaniu stron www. Oprogramowanie pozwala bez zaawansowanej wiedzy zmieniać tekst, grafikę, by na bieżąco dopasowywać ofertę, dokonać wpisu bądź zmienić układ strony. Dzięki temu nasz serwis stanie się popularniejszy i bardziej kompatybilny z oczekiwaniami czytelników bądź klientów.

Jak funkcjonuje oprogramowanie?

Żeby skorzystać z możliwości, jakie dostarcza system, należy zalogować się na stronie jako administrator lub użytkownik. Podział ról i zadań poszczególnych osób jest przypisany do funkcji, jaką ona pełni.
Na przykładzie WordPress (jednego z najpopularniejszych darmowych systemów zarządzania treścią) można zaobserwować, jak działa oprogramowanie w kontekście podziału zadań.
Najwyższe uprawnienia posiada administrator witryny. Ma on nieograniczony dostęp do kwestii technicznych, edycji postów i zarządzania użytkownikami. Jego możliwości obejmują aktualizacje, konfiguracje wtyczek oraz umożliwiają zarządzanie wszystkimi ustawieniami witryny.

Przeczytaj także: Jak napisać CV? Co powinno zawierać dobre CV?

Z kolei redaktor pełni rolę menadżera i jest odpowiedzialny za treść (nawet, gdy nie jest autorem), komentarze, tagi i bibliotekę mediów. Redaktor nie ma uprawnień w kwestiach technicznych.
Rola autora sprowadza się tylko do zarządzania swoimi publikacjami, dodawania plików do biblioteki, przeglądania komentarzy przed zatwierdzeniem. Pomimo tego autor nie posiada uprawnień, by moderować, akceptować bądź usuwać komentarze.

Jakie są plusy systemu CMS?

• możliwość korzystania bez opłat
• łatwość publikowania treści
• zastosowanie do witryn różnej wielkości
• darmowe wtyczki i motywy
• łatwa dostępność do grup wsparcia.

Kategorie systemów CMS

Content Managment System dzieli się na dwie podstawowe kategorie:
1. Blogowe – stosowane do prowadzenia bloga: Ghost, WordPress, OctoberCMS, Drupal, Blogger.
2. Sprzedażowe – zaprojektowane do prowadzenia sklepu online: PrestaShop, WooComerce, Shopware, Magneto, Zent-Cart, Self-Commerce, Gambio, WirtueMart.

Który system wybrać do prowadzenia strony www?

Do grona najpopularniejszych rozwiązań na rynku według serwisu W3Techs należą:
• WordPress – 64,2 % udziału w rynku
• Shopify – 6,2%
• Wix – 3,4%
• Squarespace – 3%
• Joomla – 2,5%
• Drupa – l%
• Adobe Systems – 1,6%.

Który system wybrać do prowadzenia sklepów internetowych?

CMS to również skuteczne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w internecie. Oto lista najpopularniejszych rozwiązań e-commerce:
• WooCommerce – 26%
• Shopify – 20%
• Magneto – 8%
• OpenCart – 5%
• ShopifyPlus – 5%.

System CMS – podsumowanie

Jak widać na załączony przykładach, wybór CMS na rynku jest spory. Zanim zdecydujemy się, który system wybrać, warto sprawdzić popularność, dostępne aktualizacje czy dedykowane wtyczki służące do optymalizacji.
Równie ważną rolę pełnią funkcje buforowania i kompresji, pozwalające skrócić czas ładowania strony. Trzeba również pamiętać o bezpieczeństwie danych, który system powinien zapewniać poprzez regularne aktualizacje. Poza tym niebagatelną rolę w procesie wyszukiwania odgrywa SEO (Search Engine Optimization).
Wybór systemu zarządzania treścią powinien posiadać narzędzia SEO, pomagające zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwania i widoczności.

Autor tekstu: Łukasz Kuk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *