Struktura tekstu pod SEO – techniki tworzenia i cele - contentmarketingowy
Dowiedz się, czym jest struktura tekstu pod SEO!

Struktura tekstu pod SEO – techniki tworzenia i cele

by Autor
13 października 2020
Comments 0

Głównym zadaniem copywritingu jest tworzenie treści pod docelowego odbiorcę w taki sposób, by uzyskać zamierzony wynik marketingowy. Pragnąc możliwie najbardziej pożądanego efektu, należy pisać kreatywnie, aczkolwiek z zachowaniem pewnych istotnych warunków. Ścisłe trzymanie się wytycznych nie jest jedynym kluczem do sukcesu, gdyż ważniejsze jest indywidualne i merytoryczne podejście do tematu. Artykuły powinny charakteryzować się unikalnym, spersonalizowanym stylem a finalnie przyczynić do powodzenia danego przedsiębiorstwa. Struktura tekstu pod SEO to dość twardy orzech do zgryzienia, niemniej jednak sztywnych zasad, których trzeba się trzymać, pisząc wartościowy tekst, jest zaledwie garstka.

Struktura tekstu pod SEO – know how

Priorytetem przy pozycjonowaniu jest odpowiednio uszeregowany content, stopniujący wagę poszczególnych treści. Kwestie fundamentalne wymagają podkreślenia, zaś wątki poboczne nie muszą być szczególnie rozwijane. Taka konstrukcja tekstu ułatwi przyswajanie wiadomości i uczyni artykuł bardziej przystępnym w odbiorze. Warto zachować również podział na wstęp, rozwinięcie i zakończenie i odpowiednio te punkty wypełnić, począwszy od ogólników po meritum i podsumowanie problemu.

Najlepiej też  tłustym drukiem wyróżnić podstawowe kwestie, tym samym usprawniając formatowanie. Zamieszczenie zdjęć przerwie monotonię i uatrakcyjni strukturę tekstu pod SEO, ale na wszelki wypadek, gdyby obraz się nie wyświetlił, korzystnie będzie opracować streszczenie grafiki wraz z głównym tematem. Poleca się również stosowanie meta-opisów, linków wewnętrznych, czy wplatanie fraz kluczowych w tytuł, nagłówki oraz akapity. Taki proste zabiegi generują większy przyrost CTR i skutecznie pomagają robotom poruszanie się po stronie.

Kategoryzacja artykułu, optymalizacja treści, wykorzystanie tagów, linków i stała aktualizowanie wiadomości wpływają istotnie na jakość treści. Pierwszym zaś warunkiem pisania do portali internetowych jest merytoryka, bez której żaden tekst się nie obroni.

Struktura tekstu – merytoryczne podejście do tematu

Portale internetowe rządzą się swoimi prawami. Specyfika danej branży wymusza na copywriterze odpowiednie podejście do tematu i konkretny styl pisania. Warunkiem kreowania profesjonalnego wizerunku marki w sieci jest jednakże przede wszystkim rzetelny research, wiarygodne i użyteczne informacje w tekście (bibliografia), jak i spójność przekazu. Zaangażowanie czytelników w interesujące, merytoryczne treści przekłada się na konwersję i powodzenie przedsiębiorstwa. Klienci przekazują informację o tym, co dobrego przeczytali do kolejnych osób, zwiększając tym samym liczbę potencjalnych klientów.

Ponadto artykuł musi być tak skonstruowany, aby w prosty sposób przekazać informacje, przy czym logicznie umotywować ciągi myślowe. Nawet mistrz pozycjonowania nie spowoduje przyrostu klientów, rzucając suche fakty zamiast sensownie konstruowane, przejrzyste treści. Używanie słownictwa branżowego, trafne wysuwanie wniosków, racjonalne budowanie fabuły to bowiem sztandarowe elementy wysokiej klasy tekstu.

Śledzenie technik, zmian i trendów pisarskich – istotnym elementem pozycjonowania

Profesjonalizm copywritera to dodatkowo umiejętność podążania za zmianami, świeżość i  regularna aktualizacja tekstów. Każdy artykuł wymaga po pewnym czasie update’u, co by  utrzymać wartość merytoryczną. Sprytne algorytmy Google wykryją nawet stosunkowo nowe, ale nieaktualne już treści, dlatego należy wciąż monitorować  rynek branżowy.

Podsumowanie

Pisanie artykułów do portali internetowych to zlepek czynników, odpowiadających za wysoką wartość tekstu. Oprócz Struktury tekstu pod SEO, merytoryki i optymalizacji treści, nie wolno zapomnieć o nieprzecenionej kreatywności i potrzebach danego klienta. Strukturę można modyfikować w zależności od potrzeb, aby udoskonalać proces pozycjonowania i efektywnie promować biznes.