Rozwój contentu na stronie – jak go rozplanować? - contentmarketingowy
Dowiedz się, jak powinien wyglądać rozwój contentu na stronie!

Rozwój contentu na stronie – jak go rozplanować?

by Autor
4 grudnia 2020
Comments 0

Obecny rynek content marketingu wygląda tak, jak wygląda, ponieważ cały czas branża contentu się rozwija, klienci również mają większą wiedzę na ten temat oraz większe wymagania. Z tego względu jest to jedna z bardziej dynamicznie rozwijających się branż. Jednak chcąc rozwinąć content na stronie, trzeba go w ogóle posiadać. Wszystko powinniśmy przemyśleć i zaplanować. Sprawdź, jak powinien wyglądać rozwój contentu na stronie!

Rozwój contentu – rodzaje contentu

Content, z racji, że są to treści widoczne na stronie, ma bardzo duży potencjał marketingowy. Oczywiście, tylko jeśli jest dobrze wykonane, najlepiej przez specjalistę. Oto kilka najpopularniejszych rodzajów tekstów:

Opisy produktów

Ich głównym zadaniem jest zachęcenie do zakupu. Ważne, aby pojawiły się w miarę szybko po pojawieniu się produktu na stronie, ponieważ wpływa to na atrakcyjność oferty. Jeśli tekst będzie stworzony zgodnie z zasadami SEO, spowoduje to na pozycjonowanie oferty w wyszukiwarce.

Mając ograniczony budżet, warto się skupić na priorytetowych produktach do sprzedaży, o największym potencjale sprzedażowym.

Opisy kategorii

Powinny być wprowadzane w późniejszej działalności strony. Pomimo że napędzają ruch na stronie dzięki słowom kluczowym, nie mają wpływu na decyzje o zakupie. Mają dużą konkurencję i należy przemyśleć wprowadzenie ich. Dlatego, jeśli wiemy, że wizualnie oraz ofertowo strona jest atrakcyjna, można pomyśleć o wprowadzeniu tej formy treści.

Treści na strony internetowe

Jest to podstawowa forma, ale równie ważna. Prezentuje całość, czyli zarazem ofertę oraz firmę. Jest to wizytówka firmy, z którą klient styka się w pierwszej kolejności. Może wpływać na dalsze działania na naszej stronie, ale głównym zadaniem jest generacja ruchu z wyszukiwarek. Dla zwiększenia ruchu można połączyć SEO i UX tzn. krótkie informacje o nawigacji po witrynie, formularz rejestracyjny.

Wpisy blogowe

To jest najprostsza forma treści, którą można stosować od początku istnienia strony internetowej. Tutaj oprócz SEO, ruch napędza częstotliwość publikacji oraz profesjonalne informacje przekazane w przystępnym języku. Nie jest to obowiązkowa część, którą trzeba uwzględnić.

W przypadku wpisów blogowych jedynym ograniczeniem jest budżet. Budżet uzależnia częstotliwość publikacji, co wpływa na zyskiwanie w oczach klientów tudzież czytelników.

Rozwój contentu – podsumowanie

Podsumowując, content na stronie można rozkręcić na różne sposoby. Wszystko, co nam odpowiada i pasuje do strony, będzie odpowiednie. W większości jedynym ograniczeniem jest budżet, który możemy przeznaczyć. Jednak do pewnych form warto, aby strona była już na wyższym stopniu rozwoju. Należy śledzić wszelkie nowości w branży content marketingu, ponieważ jest to bardzo dynamicznie rozwijająca się branża. Jeśli mowa o śledzeniu, należy wspomnieć również o obserwowaniu jakie nowe chwyty zastosowała konkurencja i nie dać się wyminąć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *