Znalazłeś się kiedyś w sytuacji, że śledząc dany artykuł, miałeś wrażenie, że czytasz o czymś, o czym mówiono już miesiące temu? Pomyśl sobie, o ile prościej jest dotrzeć do odbiorcy, pisząc o czymś aktualnym, odbywającym się w czasie rzeczywistym. Zostań z nami, aby dowiedzieć się, co kryje się za skrótem RTM i jak tworzyć zgodnie z jego zasadami.
Czym jest RTM?
RTM, rozwijając skrót, jest niczym innym jak real time marketingiem i znaczy dosłownie tyle, co marketing czasu rzeczywistego. Polega na zawieraniu w tworzonych treściach wydarzeń aktualnych dla danej chwili. Ludzie uwielbiają być ze wszystkim na bieżąco, czytać chwytliwe artykuły, w których czują rzeczywistość i nowoczesność wyłapywanych informacji. Im bardziej temat jest na czasie – tym lepiej.
I Ty możesz im to zagwarantować, właśnie przy zastosowaniu RTM. Dzięki temu nie tylko przyczynisz się do wzrostu wejść na Twoją stronę, ale także poprawisz swoją relację z klientami, budując ich zaufanie co do treści, które udostępniasz. Oczywiście jeśli będą one zgodne z Twoim wizerunkiem.
Ważne jest także, aby śledzić otaczające nowinki i trendy, aby Twoja strategia przynosiła jak największe korzyści. Pamiętaj, że konkurencja jest duża, a zwolenników real time marketingu jeszcze więcej. Odpowiednia praktyka i zastosowanie się do pewnych zasad sprawią jednak, że staniesz się mistrzem w tej dziedzinie i zanim się obejrzysz, przyciągniesz do siebie tłumy.
Przeczytaj również: Tworzenie innowacyjnych strategii marketingowych dla sektora usługowego
O czym pamiętać przy tworzeniu z nurtem RTM?
Tak jak wspomnieliśmy, wielu współczesnych twórców korzysta z tego typu marketingu dla swoich produktów i usług. Dlaczego? Otóż dlatego, iż z dnia na dzień wzrasta zapotrzebowanie na informacje rzeczywiste, aktualne i sensacyjne. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu real time marketingu.
Bądź dobrym monitoringiem internetowym
Z tempem zdobywania i poznawania nowych informacji nie możesz być na równi z konsumentem. Musisz być o krok, a nawet dwa do przodu, aby chcieli oni przeczytać to, co masz do powiedzenia. Wszelkiego rodzaju newsy mają to do siebie, że rozprzestrzeniają się w Internecie w zawrotnym wręcz tempie. Śledź zatem różne kanały, aby jeszcze bardziej wyjść przed szereg niż Twoja konkurencja. Miej oczy i uszy dookoła głowy.
Dowiedz się, jakie wydarzenia będą miały miejsce w najbliższym czasie
Gruntowne przeszukanie Internetu pozwoli Ci nie tylko poznać, jakie wydarzenia odbędą się w świecie polityki, życia gwiazd lub ekonomii, ale także z odpowiednim wyprzedzeniem zaplanować sobie dokładny czas, w którym powinieneś stworzyć nowy artykuł. Znając datę, a nawet godzinę, możesz mieć pewność, że pierwsza ze stron, którą wybiorą czytelnicy, aby zagłębić się w dane wydarzenie, będzie właśnie Twoja.
Nie zapomnij o kreatywności
Odpowiednie zdjęcia, podpisy czy hasztagi sprawią, że pomimo wielu dostępnych aktualnych informacji ludzie nie tylko wybiorą Twoje usługi, ale także zostaną na stronie znacznie dłużej. Sprawisz wrażenie, iż mimo szybkiego tempa Twojej pracy masz dopracowane wszelkie jej szczegóły łącznie z ozdobnikami.
Bądź prawdziwy
Pamiętaj, że nie każda nowa i chwytliwa informacja, którą znajdziesz w Internecie, będzie odpowiadała wizerunkowi Twojej marki. Postaraj się być jak najbardziej autentyczny, aby nie nadwyrężyć zaufania swoich odbiorców. Przeprowadzaj selekcję tego, o czym chcesz napisać, i wybierz tylko to, co jest zgodne z tożsamością branży.
Czy zatem warto?
Jeśli oprócz standardowej reklamy pragniesz postawić na coś kreatywnego i nowocześniejszego, a zarazem prostego – to warto. Gdy Twoja publika to osoby młode, spędzające większość czasu na zagłębianiu się w wydarzeniach ze świata gwiazd, również zastosowanie RTM będzie dobrym rozwiązaniem. Musisz jednak pamiętać, że działanie zgodne z real time marketingiem wymaga od Ciebie działania pod presją czasu oraz że nie zawsze przyjmie się ono wśród odbiorców mimo wysiłku z Twojej strony.
Autor tekstu: Monika Matuszak