Stworzenie w sieci odpowiedniego wizerunku marki wymaga sporych nakładów, głównie czasu. To proces nieustający, który niejako wymusza na przedsiębiorcach ciągłe podejmowanie działań mających na celu zachęcenie klienta do skorzystania właśnie z naszej oferty spośród konkurencji. Na czym należy się skoncentrować – wykonać podstrony czy artykuły w naszej witrynie? A może jest rozwiązanie pośrednie? Spieszymy z odpowiedzią!
Podstrony czy artykuły – porównanie
W pierwszej kolejności przyjrzyjmy się powyższym zagadnieniom i sprawdźmy, co nam oferują.
Podstrony stanowią rozbudowaną wersję naszej oferty. W szczegółowy sposób przedstawiają gamę produktów/usług, zachęcają do podjęcia działania ze strony użytkownika (formularz zapytania lub zapisanie się do newslettera). Profesjonalne i zoptymalizowane pod SEO treści w podstronach generują pożądany przez wszystkich ruch organiczny. Wzmacniają również pozycjonowanie naszej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak proces pracochłonny, nieprzynoszący rezultatów od razu.
Artykuły blogowe z kolei pomagają kreować ekspercki wizerunek marki oraz relatywnie szybko generować ruch dla precyzyjnie dobranych fraz kluczowych. Szczególnie przydatne okazują się na początku naszej przygody z pozycjonowaniem. Jednak, aby nasza strona była widoczna, należy systematycznie umieszczać kolejne, unikatowe i wartościowe treści. Wymaga to niestety odpowiednich środków w długim przedziale czasu.
Rozwiązanie pośrodku – landing page
Strona docelowa (ang. landing page) jest miejscem, do którego użytkownik zostaje przekierowany po kliknięciu linku/reklamy. Głównym zadaniem tej strony jest podniesienie wskaźnika konwersji i CTA. Prostym przykładem landing page jest strona zachęcająca do pobrania darmowego e-booka w zamian za zapisanie się do naszego newslettera. Tego typu rozwiązanie możemy rozbudowywać na wiele sposobów, w zależności od obranego celu.
Sprawdź, czym jest call to action: https://copy-seo.pl/call-to-action/
… i konwersja: https://order-content.com/konwersja/
Landing page łączy w sobie zalety podstron i artykułów blogowych, jednak posiada również pewne wady. Przede wszystkim, nie generuje aż takiego ruchu jak podstrony. Ponadto, kierując użytkownika od razu do treści sprzedażowej, możemy zniechęcić użytkownika do podjęcia dalszych działań bez uzyskania wprost odpowiedzi na nurtujący go problem.
Decydować się na podstrony czy artykuły – podsumowanie
Najprościej ujmując, warto zdecydować się na kompleksowe rozwiązanie przy wykorzystaniu zarówno rozbudowanych podstron ofertowych, jak i również wzbogacaniu contentu o cykliczne i użyteczne z punktu widzenia odbiorcy treści.
Więcej informacji o contencie znajdziesz na tej stronie Profesjonalny Copy
Każde z prezentowanych zagadnień spełnia określone funkcje i nie znajdziemy tutaj złotego środka. Na początku działalności, gdy nasza strona dopiero rozpoczyna funkcjonować w sieci, warto pokusić się o umieszczanie eksperckich artykułów blogowych. Będą one w szybkim czasie generować wzmocniony ruch na stronę. Nie należy jednak zapominać o podstronach już na etapie projektowania strony, gdyż umiejętnie sporządzone treści podstron w dłuższej perspektywie czasu zapewnią ruch organiczny i wywindują pozycję naszej strony.
Nie zastanawiaj się dłużej, co lepsze – podstrony czy artykuły. Zdecyduj się na jedno i drugie dla lepszych rezultatów.