Oczywistym faktem jest, że artykuły blogowe muszą posiadać wysokiej jakości treści. Dzięki nim takie teksty są wyżej umieszczane w wyszukiwarce. Pomimo tego, istnieją sposoby na osiągnięcie jeszcze lepszej pozycji. Co więcej, nie dotyczą one wspomnianej jakości tekstu. W tym artykule przedstawimy, jak wygląda optymalizacja poza treścią i jak ją wykonać, żeby osiągać lepsze wyniki SEO.
Artykuły i inne treści pod SEO – charakterystyczne cechy
Na wstępie warto zdać sobie sprawę z faktu, że bez wysokiej jakości tekstu pozostałe sposoby nie mają zbytniego sensu. Algorytmy mocno zwracają uwagę na między innymi słowa kluczowe, więc warto je odpowiednio wyeksponować. Należy też pamiętać o tym, aby kierować artykuły do użytkownika, gdyż to daje efekty w postaci wysokich miejsc w wyszukiwarce. Nie są to jednak jedyne elementy. Jest ich tak dużo, iż trudno podać konkretną liczbę. Wszystkie czynniki muszą zgrać się ze sobą, ale żeby mówić o kolejnych, to najpierw musimy stworzyć tekst wysokiej jakości.
Optymalizacja poza treścią – na czym polega?
Abstrahując już od jakości treści, warto skupić się na platformie CMS. Jest to strona umożliwiająca modyfikację treści pod SEO. Można ją zastosować między innymi wtedy, gdy tworzymy treści na WordPressie. Teraz skupmy się na kolejnych elementach.
Znacznik „czytaj dalej”
To bardzo przydatny zabieg stosowany na wstępie artykułu. Umieszcza się w nim główne frazy kluczowe, dzięki którym od razu promujemy stronę. Następnie zachęcamy czytelnika do przeczytania dalszej części tekstu, co nie dość, iż jest efektowne, to jeszcze efektywne.
Wyróżniające zdjęcie
Główne zdjęcie może pomóc w pozycjonowaniu strony. Odpowiada on także za wizualność bloga, która bez wątpienia rośnie, dzięki temu zabiegowi. Wskazane jest również zastosowanie tekstu alternatywnego.
Optymalizacja poza treścią – koniecznie będzie zdjęcie w artykule
W środku artykułu także warto wstawić zdjęcia. Podobnie jak w przypadku wyżej, skutecznym zabiegiem jest zastosowanie tekstu alternatywnego. Ponownie zwiększa się również wizualność.
Meta-opisy i meta-title
Są to treści znajdujące się w wynikach wyszukiwania, które zachęcają czytelników do odwiedzenia strony. Stworzenie chwytliwych tekstów może z pewnością spowodować wzrost ruchu na blogu. Warto wiedzieć, iż w sytuacji, gdy sami nie wypełnimy tych miejsc, to wyszukiwarka zrobi to automatycznie.
Tagi
Dzięki nim czytelnikom łatwiej jest znaleźć interesujące ich fragmenty tekstu. Należy jednak skupić się na kilku, najważniejszych, gdyż co za dużo, to nie zdrowo.
Kategorie
Podobnie jak tagi, umożliwiają łatwiejsze znalezienie szukanych treści. Zasada taka sama, jak wyżej – skupiamy się tylko na najważniejszych kategoriach.
Linki
Odpowiednio przeprowadzone linkowanie wewnętrzne ułatwia poruszanie się na stronie. Rzecz jasna ma to również spory wpływ na pozycjonowanie poprzez wzrost widoczności.
Nagłówki
Wyszukiwarka bardzo mocno reaguje na nagłówki. Czytelnicy także je doceniają, gdyż artykuły ładniej z nimi wyglądają. Istnieją różne rodzaje nagłówków od Nagłówka 1 (H1) do Nagłówka 6 (H6) i z nich ustalamy hierarchię.
Akapity a optymalizacja poza treścią
Czytanie całego, zbitego tekstu jest niezbyt ciekawe i niezwykle męczące. Co kilka zdań warto zastosować akapity. Powinny one zawierać różne wątki, gdyż wtedy odbiorca ma przejrzysty obraz tekstu.
Optymalizacja poza treścią – wyjustuj tekst
Często się zdarza, że tekst wygląda nieestetycznie, a linijki nie są wyrównane. W takich sytuacjach stosujemy wyjustowanie tekstu, które rozwiąże powyższe problemy.
Pogrubienie fraz kluczowych i najważniejszych fragmentów tekstu
Nie dość, że promujemy słowa kluczowe i główne przekazy w tekście, to jeszcze polepszamy wizualność. Na ten element często zwracają uwagę czytelnicy.
Optymalizacja poza treścią – podsumowanie
- Optymalizacja poza treścią nie ma większych szans na powodzenie bez wysokiej jakości tekstu.
- Polega ona na zastosowaniu i połączeniu ze sobą wielu elementów.
- Dzięki optymalizacji poza treścią można znacząco zwiększyć pozycję strony w wyszukiwarce.