Coraz częściej kupujemy w Internecie. Według GUS w 2016 r. 41,9% Polaków dokonywało zakupów online, a w 2021 r. już 61,2%. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy częściej udzielają się w sieci, mierząc się z coraz większą konkurencją. Niejeden z nich zadaje sobie pytanie: „jak tworzyć opisy produktów zapewniające stabilność rynkową i dużo klientów?”
Jak tworzyć opisy produktów, by przekonać klienta do zakupu?
Dobry opis towaru winien być priorytetem sklepu internetowego. Ma on zastąpić brak możliwości fizycznego zapoznania się z przedmiotem. Środki prezentacji są zależne od oferty, jednak warto trzymać się kilku zasad.
- Analiza grupy docelowej, tj. zgłębienie wiedzy na temat potrzeb, pragnień wymagań i obaw potencjalnych klientów.
- Używanie języka korzyści, w którym kładzie się nacisk na oczekiwania odbiorcy. To nie tyle wymienianie zalet produktu, co podkreślanie, ile dzięki niemu klient może zyskać, a bez niego stracić.
- Przejrzysta struktura tekstu – krótkie, treściwe akapity, zaznaczenie (np. pogrubienie) najważniejszych fragmentów opisu, wypunktowanie cech. W przypadku niektórych przedmiotów warto dodać tabelę z ich specyfikacją.
- Dodanie zdjęć o jak najwyższej rozdzielczości, dobrze oświetlonych, aby klient poznał detale produktu. Warto dodać ujęcia z kilku stron i zadbać o jednolite tło, a w przypadku chęci wyeksponowania jakiegoś elementu, dać jego osobne zbliżenie.
Jak tworzyć opisy produktów, by były widoczne pod względem SEO?
Wyszukiwarka Google jest cenionym narzędziem poszukiwań. Warto więc zadbać o widoczność oferty w Internecie. Jak tworzyć opisy produktów, aby były przyjazne nie tylko dla klienta, ale także dla robotów Google?
- Postawić na zwięzłość tekstu i jego ograniczenie do 1000-1500 znaków, bez zapychania treści frazami typu „produkt najwyższej jakości”, które nie wnoszą nic wartościowego. Podzielić tekst na akapity, wypunktować istotne cechy.
- Stworzyć unikalne treści zamiast „pożyczać” już istniejące, nawet gdy np. producent pozwala. Kopiowanie sprawi, że oferta będzie „jedną z wielu”, nie wyróżni się, co też bardzo negatywnie wpłynie na pozycjonowanie.
- Dobrać słowa kluczowe – zastosować je w nagłówkach i opisie towaru (2-3 razy w treści wystarczy).
- Wdrożyć linki wewnętrzne do produktów podobnych, uzupełniających się.
- Dodać atrybut ALT do grafik (alternatywny opis obrazka), który pozwala algorytmom wyszukiwarek wnikliwiej poznać zawartość strony oraz jest informacją dla klienta, kiedy grafika nie wyświetli się prawidłowo.
Jak tworzyć opisy produktów – podsumowanie
- Umiejętne tworzenie opisów produktów wpływa nie tylko na odbiór oferty przez klienta, ale też na widoczność w Internecie.
- Opisy towarów w sklepie online zastępują sprzedawcę w sklepie stacjonarnym, ważne, aby były zwięzłe, pełne zgodnych z prawdą informacji oraz zawierały wysokiej jakości zdjęcia – to zachęci do zakupu i obniży ryzyko zwrotu przedmiotu.
- Warto pamiętać o unikalności i słowach kluczowych.
Autor tekstu: Katarzyna Zaborska