Niestety, nie możemy dać Ci pełnej listy warunków, jakie musi spełnić Twoja strona, aby szybko znaleźć się w „top 10”. Chcielibyśmy bardzo. Zasady działania algorytmów wyszukiwarki są skrywane w tajemnicy i zapewne nigdy nie poznamy wszystkich „wytycznych”. Wiemy natomiast, jakie czynniki na pewno nie zaszkodzą Twojej stronie i pomogą w pozycjonowaniu, w oparciu o wskazówki twórców najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki. Jak więc osiągnąć wysoką pozycję w Google? Sprawdźmy to razem!
Dlaczego tak trudno znaleźć informację, jak osiągnąć wysoką pozycję w Google?
Odpowiedź jest prosta: gdyby każdy wiedział, jak to osiągnąć „top 10” nie miałoby racji bytu, ponieważ wszystkie strony spełniałyby wymagania. Możemy jedynie bazować na wskazówkach Google oraz doświadczeniu agencji specjalizujących się w optymalizacji stron pod SEO. Należy jednak pamiętać, że wytyczne ulegają ciągłym modyfikacjom i to, co dzisiaj się sprawdza, za miesiąc czy rok może już nie przynosić oczekiwanych rezultatów.
Co zatem mogę zrobić? Podstawowe zasady optymalizacji pod SEO
Skoncentruj się na realizacji 5 kroków do zoptymalizowania strony pod SEO. Omówimy je pokrótce w poniższych punktach. Pamiętaj, osiągnięcie wysokiej pozycji w Google to proces długotrwały i wymagający zaangażowania na każdym jego etapie. To nie jest zadanie, po którego osiągnięciu możesz spocząć na laurach. Konkurencja nie śpi i też chce znaleźć się w „top 10”, a na pewno – co najmniej wyżej od Ciebie.
Wejdź na tego bloga, aby znaleźć więcej informacji o optymalizacji pod SEO: https://contentwriter.pl
Minifikacja kodu
Za tym dość zawiłym pojęciem kryje się zmniejszenie kodu źródłowego strony, o niepotrzebne znaki. Finalnie nie zmienia funkcjonalności witryny, ale przyspiesza jej ładowanie, a to dość istotna kwestia. Zastanów się, czy chciałbyś pozostać na stronie, która ładuje się w nieskończoność, czy wolisz wrócić do wyszukiwarki i wybrać kolejną pozycję z rankingu?
Jak osiągnąć wysoką pozycję w Google – wartość nad ilość
Pamiętaj, że zadaniem wyszukiwarki jest znalezienie jak najbardziej trafnej odpowiedzi na zadane przez niego pytanie. Tworzenie treści ciekawych, merytorycznych i wartościowych dla użytkownika zdecydowanie promuje Twoją stronę w porównaniu do pozostałych, przesyconych pustosłowiem i pisanych jedynie językiem korzyści. Możesz stworzyć 3 artykuły eksperckie w miesiącu albo 20 treści o „tym i owym” – jak myślisz, co chętniej przeczytałby użytkownik?
Linkuj, z rozsądkiem
Pozyskiwanie i gromadzenie linków to również istotna kwestia. Pamiętaj, aby nie iść w tym wypadku na skróty, linkując z lub do stron mało wiarygodnych i stworzonych głównie jako zaplecze do linkowania celem podbijania atrakcyjności strony okiem wyszukiwarki.
Nie stój w miejscu, doskonal się
W zasadzie, udoskonalaj stronę. Weryfikuj ruch, obserwuj mierzalne KPI i zorientuj się, co przyciąga użytkownika, a w którym momencie decyduje się on opuścić Twoją witrynę. Może któraś z podstron nie wyświetla się poprawnie? Albo nawigowanie jest dość zawiłe? Sprawdź też, czy zadana fraza faktycznie odsyła odbiorcę do odpowiedniego artykułu.
Bądź aktywny również poza stroną
Pomagaj sobie nie tylko poprzez bloga na stronie. Stwórz kanał w mediach społecznościowych, udzielaj się w dyskusjach na forach tematycznych, poprowadź webinar lub zrób szkolenie online. Im więcej osób będzie lajkować i udostępniać Twoje posty, tym lepiej dla Ciebie. Zwiększysz zasięg widoczności i zyskasz „w oczach” wyszukiwarki.
Jak osiągnąć wysoką pozycję w Google – podsumowanie
Nie istnieje gotowy poradnik, który krok po kroku wyjaśni nam co robić, żeby poprawić pozycjonowanie naszej witryny w przeglądarce. Aby osiągnąć wysoką pozycję w Google, przestrzegaj tych 5 podstawowych zasad:
- Podstawa strony to minifikacja kodu;
- Dbaj o wartościowy content;
- Linkuj wewnątrz i na zewnątrz;
- Udoskonalaj stronę w zależności od potrzeb;
- Udzielaj się w social mediach.