GoogleWriter - zawód gwarantujący sukces firmy? - contentmarketingowy
Dowiedz się, czym charakteryzuje się praca jako GoogleWriter!

GoogleWriter – zawód gwarantujący sukces firmy?

by Autor
11 maja 2021
Comments 0

W ciągu ostatnich lat Google stało się swoistą bronią w marketingu. Wyszukiwarka gwarantuje sukces stronie, jest w stanie przyciągnąć o wiele więcej klientów niż tradycyjne działania mające zwiększyć działania na stronie. Dlatego, kiedy pojawił się popyt na osoby specjalizujące się w GoogleWritingu, powstał też zawód GoogleWriter. Jednak czy opłaca się go zatrudnić? Ile kosztuje tekst przygotowany przez GoogleWritera?

GoogleWriter – na czym polega jego praca

Jak sama nazwa wskazuje, GoogleWriter zajmuje się tworzeniem treści, które są dostosowane do wyszukiwarki Google. Działania opierają się w dużej części na frazach kluczowych, ciekawej treści oraz przejrzystej budowie. Dzięki temu algorytmy Google dużo wyżej indeksują content.

Co jest ważne w pracy jako GoogleWriter?

Warto zauważyć, że GoogleWriter tworzy treści, kierując się pewnymi zasadami. Niestety są one zmienne i regularnie aktualizowane, np. kilka lat temu stosowane były wielokrotnie używane frazy. Obecnie używa się fraz typu long tail, odmian fleksyjnych oraz wiele innych. Wszystko ma na celu zwiększyć czytelność tekstu oraz sprawić, aby był bardziej „naturalny”.

Jednak oprócz stosowania uaktualnionych zasad, są również elementy, o których autor musi pamiętać. Jest to przede wszystkim dobór słów kluczowych, dzięki którym określa, pod jakie frazy pisać tekst. Dodatkowo pisarz podczas tworzenia treści musi stale pilnować spójności tekstu. Niezwykle ważne jest dodanie nagłówków (H1, H2) waloryzujące słowa kluczowe.

Korzyści z pracy GoogleWritera

Pomimo tego, że trzeba włożyć wiele trudu, aby znaleźć się na topowych miejscach w wynikach wyszukiwania to na prawdę warto. Firmy, które mają wysoką pozycję, zyskały:

  • potencjalnych klientów,
  • stabilny ruch organiczny,
  • więcej zapytań ofertowych.

Dzięki działaniom GoogleWritera wiele stron opiera się tylko na ruchu organicznym. Dzięki niemu wyszukiwarka stała się bronią w marketingu, co zostało wspomniane wcześniej.

Koszty związane z zatrudnieniem GoogleWritera

Uśredniona cena za 1000 zzs wynosi ok. 15-30 zł za treść w języku polskim. Jednak ostateczną cenę uzależniamy od wielu czynników, np. doświadczenie oraz branża copywritera, jakość tekstu, czas przeznaczony na zlecenie.

Podsumowanie

Jak widać, Googlewriting może znacznie przyczynić się do osiągnięcia celu, jednak na pewno nie jest to jedyny czynnik wpływający na sukces. Firma powinna zadbać o pozostałe aspekty dobrego prowadzenia biznesu. Finalny efekt jest zależny chociażby od obecnej sytuacji rynkowej, działań konkurencji.

Warto zwrócić uwagę, że content marketing stale się rozrasta. Oznacza to, że sięgnięcie po specjalistyczne teksty jest bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Warto się nimi zainteresować już teraz i wyprzedzić konkurencję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *