Artykuły eksperckie – czym są i jak je tworzyć? - contentmarketingowy
Artykuły eksperckie – czym są i jak je tworzyć?

Artykuły eksperckie – czym są i jak je tworzyć?

by Autor
24 lipca 2024
Comments 0

Każdy z nas potrafi stworzyć tekst, który będzie spełniał wymogi podstawowych zasad piśmiennictwa. W przypadku artykułów eksperckich należy zwrócić uwagę na inne aspekty, które uczynią tekst bardziej atrakcyjnym. Jak to zrobić?

Czym są artykuły eksperckie?

Teksty eksperckie są pisane przez osoby, które posiadają głęboką wiedzę i doświadczenie na dany temat. Celem tego typu artykułów jest przekazanie wiedzy, wyjaśnienie zagadnień oraz dzielenie się obserwacjami i doświadczeniem z danej branży. Artykuły eksperckie są umieszczane na różnych platformach, takich jak blogi firmowe, magazyny branżowe oraz serwisy internetowe. Celem tego rodzaju tekstów jest najczęściej budowanie zaufania odbiorców i reputacji marki.

Chcesz pisać artykuły eksperckie, ale nie wiesz, jak zacząć?

Istnieje branża, w której możesz rozwijać swoje umiejętności pisania, jak i dzielić się swoją wiedzą w różnorodnych kategoriach. Możesz tworzyć teksty eksperckie, ale również marketingowe, reklamowe i informacyjne. Jest to copywriting, czyli sektor, który skupia się na kreowaniu treści mających na celu promowanie produktów, usług, marek czy idei. O copywriterach dowiesz się więcej na stronie internetowej Content Writer. Agencja stworzyła poradnik, w którym nie tylko dowiesz się, jak zacząć przygodę z copywritingiem, ale również ile zarabia copywriter, jakich cech potrzebuje oraz gdzie szukać zleceń. Oprócz tego Agencja Content Writer stworzyła kurs, w którym pod okiem ekspertów nauczysz się pisania tekstów od strony teoretycznej, jak i praktycznej.

Przeczytaj również: Kim jest content specialist i czym się zajmuje?

Jak tworzyć artykuły eksperckie?

Przede wszystkim zastanów się,p kto jest odbiorcom twoich tekstów. Dzięki analizie zrozumiesz potrzeby oraz zainteresowania Twojej grupy docelowej. Nieustannej zmianie podlegają trendy internetowe, dlatego pamiętaj, by twój artykuł ekspercki wpisywał się w aktualne potrzeby odbiorców. Dobrze, aby tekst poruszał nowe, nieodkryte tematy. Jeśli zamierzasz pisać o sprawach, które były wielokrotnie poruszane, to warto poszerzyć temat o świeżą perspektywę lub spojrzenie z innej strony. Co najważniejsze – podejmuj się tematów, w których masz dużą wiedzę oraz doświadczenie.

Badania i analiza w tekstach eksperckich

Już wiesz, że artykuł ekspercki będzie się opierał na Twojej wiedzy i doświadczeniu. Pamiętaj, że czytelnik potrzebuje potwierdzenia zawartych w tekście informacji. W tym celu stosuj statystyki, wyniki badań, które są autentyczne. W tego typu tekstach najważniejsza jest wiarygodność. Zwłaszcza jeśli chodzi o budowanie wizerunku marki. Wyobraź sobie, jak niefortunnym zdarzeniem mogłoby być podanie nieprawdziwych informacji pod adresem popularnej marki. Ważne jest, by Twoje argumenty były wsparte odpowiednimi źródłami. Autentyczność, wiarygodność oraz rzetelność są podstawowymi czynnikami w budowaniu reputacji marki.

Struktura i język

Każdy dobry tekst, jak i artykuł ekspercki powinien zawierać tytuł oraz wprowadzenie, które zainteresują czytelnika. Część główna powinna dzielić tekst na akapity, które będą zawierać osobne problemy/argumenty. Warto, by Twój tekst miał profesjonalny ton oraz by był pozbawiony kolokwializmów i wulgaryzmów. Pomimo to staraj się pisać prosto, aby czytelnik skupiał uwagę na problemie. W ten sposób tekst będzie mógł dotrzeć do większego grona odbiorców. Pamiętaj, by pisać zwięźle i na temat. Unikaj powtórzeń, zbędnych informacji oraz staraj się stosować krótsze zdania. Artykuł ekspercki powinno zwieńczać zakończenie, w którym zbierzesz najważniejsze wnioski, podkreślisz główne punkty artykułu i zasugerujesz dalsze kroki lub działania.

Tworzenie artykułów eksperckich wymaga czasu oraz zaangażowania, ale dobrze napisany artykuł może przynieść wiele korzyści, takich jak budowanie autorytetu, zwiększenie widoczności w branży i przyciągnięcie nowych klientów czy partnerów biznesowych. Najważniejsze jest, by temat artykułu mieścił się w Twoich zainteresowaniach.

Autor tekstu: Julia Boroń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *